بیرجند- مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از دریافت ۳۳۱ اثر در اولین جشنواره فرهنگی هنری ریحانه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه بصیری‌پور ظهر پنجشنبه در اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ریحانه، ضمن قدردانی از همکاری و تعامل بسیج هنرمندان استان در برگزاری این جشنواره ریحانه اظهار کرد: این جشنواره امسال همزمان با دهه کرامت کلید خورد و شاهد استقبال بالای دختران در عرصه‌های مختلف بودیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هدف از برگزاری این جشنواره را هویت‌بخشی و تبیین اهمیت جایگاه زنان و دختران و همچنین اهمیت دادن دختران به هنر به عنوان گویاترین و شیواترین روش بیان اندیشه‌هایشان عنوان کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: موضوعات این جشنواره با محوریت الگوی سوم زن مسلمان بانوی کرامت حضرت معصومه (س) تعریف شده و در این جشنواره اندیشه والای شرکت‌کنندگان که در زبان هنر به نمایش گذاشته شده، تجلیل می‌شود.

بصیری‌پور از فرماندهان بسیج به جهت شبکه سازی و جذب افراد در این جشنواره تقدیر کرد و گفت: هنرمندان نیز به نحو احسن پتانسیل‌های هنری خود را در این جشنواره در معرض نمایش قرار دادند.

وی با بیان اینکه ۳۳۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ریحانه در استان رسید، خاطرنشان کرد: امروز از ۲۳ برگزیده در مرحله استانی و ۹۲ برگزیده در مرحله شهرستانی این جشنواره تقدیر می‌شود.

گفتنی است؛ این جشنواره در قالب‌های هنری پادکست، خوشنویسی، گرافیک متحرک، هنرهای بومی، صنایع دستی، شعر، پوستر، نقاشی رنگ روغن، داستان‌نویسی و تصویرسازی و با موضوعات مؤلفه‌های شخصیتی حضرت معصومه (س) و نقش و جایگاه ارزشمند دختران در اسلام و انقلاب برای دختران زیر ۱۲ سال، دختران ۱۲ تا ۱۸ سال و دختران بیش از ۱۸ سال برگزار شده است.