تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

اهواز - براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، ۱۳ ایستگاه پایش کیفی هوا در خوزستان وضعیت قرمز و نارنجی آلودگی را نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۲ امروز پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اهواز ۱۵۶، ایستگاه شماره ۲ اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اهواز ۱۶۰، ایستگاه شرکت ملی حفاری ایران در اهواز ۱۵۸، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۵۲، ایستگاه شوشتر ۱۵۳، ایستگاه خرمشهر ۱۵۴، ایستگاه ماهشهر ۱۵۵ و ایستگاه بهبهان ۱۵۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهرها در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی بوده است.

در این مدت هوای اندیمشک، دزفول، هویزه، رامهرمز و شادگان در شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و طبق شاخص ۲.۵ میکرون، هوای امیدیه در وضعیت قابل قبول بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در شرایط پاک نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.