معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: روند پرداخت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز مدارس غیردولتی با هدف تجهیز هنرستان‌ها در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمود زاده در نشست تخصصی اعطای تسهیلات برای اشتغال زایی و کار آفرینی برای حمایت از مؤسسان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و مدارس غیر دولت گفت: امیدواریم با حمایت‌های مؤثر مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته ۶۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در رشته‌های هنرستانی و آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای اشتغال به تحصیل یابند و برای تحقق این هدف مهم باید در راستای توسعه، تجهیز و احداث هنرستان‌ها گام برداشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه با تبیین نقش حمایتی این سازمان از مؤسسان هنرستان‌های غیردولتی، افزود: از مجموعه‌ها و نهادهایی که آمادگی مشارکت و توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای را داشته باشند، حمایت می‌کنیم تا مطالبه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) محقق شود.

محمودزاده توجه به استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان را یاد آور شد و گفت: دانش آموزان امروز با مفاهیم جدیدی از تکنولوژی و توسعه مهارتی مواجه هستند که متولیان امر را به این ضرورت آگاه می‌سازد تا با ایجاد فرصت‌های مهارتی، نسل جوان را با علوم و فناوری‌های تخصصی و مهارت‌های نوین آشنا سازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ برای توسعه هنرستان‌ها، خاطر نشان کرد: این سازمان در سال تحصیلی گذشته با تخصیص تسهیلات بانکی قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال به مدارس غیردولتی پرداخت نموده است.

وی افزایش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه، تجهیز مدارس غیردولتی با اولویت بخشی به تجهیز هنرستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: روند پرداخت تسهیلات و تکمیل فرایند در حال انجام است.