تربت حیدریه- رئیس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه گفت: چهار مجموعه آبی در شهرستان تربت حیدریه با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان آبان امسال با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رضایی بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: چهار مجموعه آبی آبشار پیشکوه، شهدای غواص شهرک ولی عصر عجل‌الله، عادل کدکن و امیرالمومنین علیه‌السلام با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان آبان امسال با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه بیان کرد: در یک‌سال گذشته هزار و ۴۱ مقام استانی، کشوری و بین‌المللی را کسب کردیم که ۴۵۵ مدال سهم بانوان این خطه بوده‌است.

وی تصریح کرد: امسال ۱۴ میزبانی استانی و چهار میزبانی کشوری برای آقایان و بانوان را برگزار کردیم.

رضایی با بیان‌اینکه در حوزه جوانان رتبه برتر استان را کسب کردیم، افزود: در حوزه ورزش همگانی بیش از هزار برنامه برگزار شده که شاخص آن، برنامه صبح و نشاط با حضور ۱۵ هزار نفر از شهروندان بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان به رشد ۷ و ۳.۷ درصدی بیمه شدگان و باشگاه‌های ورزشی طی یک‌سال اخیر اشاره کرد و گفت؛ ۱۵ هزار و ۹۵۴ بیمه شده ورزشی در ۴۳ هیئت ورزشی و ۸۷ باشگاه فعالیت دارند.

وی بیان کرد: امسال با توجه به پیگیری نماینده مجلس با اختصاص مبلغ ۸ میلیارد تومان، سالن طبقاتی استادیوم تختی برای ورزش‌های رزمی امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در واقع پروژه نیمه تمام نداریم.

رضایی به پروژه‌های قابل افتتاح اشاره کرد و گفت: ۱۷ آبان امسال و با حضور وزیر ورزش و جوانان استخر شهدای غواص شهرک، استخر عادل کدکن، آبشار پیشکوه، خانه جوان، جایگاه ویژه استادیوم تختی، زمین تنیس استادیوم و چهار پروژه چمن مصنوعی اسفیوخ، شهر بایگ، حصار، اسفیز با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه امسال یک تیم فوتسال و دو تیم بانوان هندبال و والیبال در لیگ برتر، دسته اول و دوم کشور بازی می‌کنند، گفت: تربت‌حیدریه استعداد فراوانی در حوزه ورزش دارد و تقریباً زیرساخت‌های مناسبی هم در این حوزه داریم، اما در حوزه شهری همچنان کمبود زیرساخت احساس می‌شود.

وی بیان کرد: خصوصی‌سازی اماکن ورزشی بلای جان ورزشکاران شده‌است، در عین حال برخی از اماکن ورزشی طبق ابلاغ اداره کل به ناچار به بخش خصوصی واگذار شده و به جای اینکه به ورزش کمک کنند اماکن ورزشی خودمان را در اختیار نداریم

رضایی با بیان‌اینکه دو سالن ورزشی شهید جلیلی و کاراته شهرستان نیاز به مرمت و بازسازی دارد، گفت: برای بهسازی و مرمت این اماکن ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.