تبریز-استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه آذربایجان در ارتباط با تمامیت ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام سرمست در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی روی کار آمده است که نویدبخش توسعه، پیشرفت و آبادانی است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در آذربایجان شرقی برای توسعه پایدار، نیازمند آن هستیم یک راهبرد توسعه را فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی، تبیین و ساری و جاری کنیم و تمام پروژه‌ها و ابرپروژه هایی که دنبال می‌کنیم در راستای جایگاه واقعی آذربایجان است.

وی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ جایگاه آذربایجان برای ایران تمام کننده بوده، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری اخیر هم حرکت مردم آذربایجان برای پیروزی دکتر پزشکیان شرط کافی بود.

سرمست تاکید کرد: این نقش مهم و حیاتی را در تمام شهرستان استان باید احیا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پروژه‌هایی که در استان تعریف می‌کنیم در پیوند با تمامیت ایران است و انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به این خطه داشته باشد.

سرمست گفت: اولین سفر استانی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین سخنگوی دولت، نشان از اهمیت آذربایجان شرقی برای دولت است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که اگر هم افزایی اتفاق بیفتد، توسعه به وجود خواهد آمد.

سرمست ادامه داد: سیاست‌های کلی مدیریت استان در این دوره این است که علی رغم مرزبندی‌ها، یک همدلی، هم افزایی و وفاق بین مردم استان ایجاد کند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: برای هر شهرستان تکلیف خواهیم کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های میراث فرهنگی، تاریخی، باستان شناسی و گردشگری یک برندسازی و هویت‌سازی را رقم بزنند.

سرمست رابطه نزدیک مدیران و مردم را ضروری خواند و گفت: یکی از شروط وفاق ملی این است که مسئولین با مردم رابطه تنگاتنگ داشته باشند و این یکی از ویژگی‌های دولت مردمی است.

وی ادامه داد: در برنامه داریم در هر شهرستان یک مجمع مشورتی توسعه راهبردی داشته باشیم و همه افرادی که بتوانند به توسعه شهرستان کمک کنند نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و اصل بر این است که از همه نخبگان استفاده شود.

سرمست با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالقوه موجود در شهرستان‌ها باید به بالفعل تبدیل شود، افزود: در آذربایجان شرقی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، صنایع دستی و میراث فرهنگی یکجا وجود دارد و این از ویژگی‌های منحصر بفرد این استان است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت: انتخاب دکتر پزشکیان یک فرصت تاریخی برای آذربایجان به وجود آورده است تا عقب ماندگی‌های تاریخی در حوزه‌های مختلف جبران شوند.