اهواز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از درخشش این استان در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

مجید منادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور ۲۵۱ روستا از ۱۴۷ شهرستان و ۲۲ استان به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه ۲۰ روستا از خوزستان در این جشنواره شرکت کرده بودند، تصریح کرد: روستاها از شهرهای کارون، شوش، رامهرمز، اندیمشک، دهدز، باغملک، بهبهان و حمیدیه بوده‌اند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، روستای مربچه از رامهرمز و شهرک بختیاری از شوش (جامعه عشایری) در این دوره از جشنواره به عنوان روستاهای برگزیده معرفی شدند.

منادی ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز، خوزستان با روستاهای باصدی و دوکوهک از رامهرمز و ساریه از دشت آزادگان مقام آور جشنواره مذکور بودند.

وی عنوان کرد: تشویق مردم روستا و عشایر برای توجه به کتاب با برنامه‌های خلاقانه و ورود کتاب به سبد خانوار در جامعه روستایی و عشایری می‌تواند از اهداف جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: همچنین ایجاد نشاط بین روستاها و عشایر با برنامه‌های کتاب و کتابخوانی و ارتقا فرهنگ عمومی جامعه نیز می‌تواند از دیگر اهداف جشنواره باشد.