سروستان- نماینده سروستان،کوار و خرامه در مجلس با اشاره به اینکه انتقال پساب تصفیه شده شیراز مهمترین مطالبه مردم سروستان است، گفت: این پروژه مهم سال آینده به شهرستان سروستان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا توکل صبح جمعه در جلسه تکمیل پروژه انتقال پساب تصفیه شده شیراز به دشت سروستان با اشاره به اینکه انتقال پساب تصفیه شده شیراز مهمترین مطالبه مردم سروستان است، گفت: این پروژه مهم سال آینده به شهرستان سروستان خواهد رسید.

وی با اشاره به این موضوع که رونق و توسعه پایدار صنعت و کشاورزی سروستان، در گرو تکمیل این پروژه‌ی ملی است، ادامه داد: این پروژه طی سال‌های گذشته مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته باید در سال اول و دوم نمایندگی بنده این مهم به سرانجام برسد و از سال سوم عملیاتی شود.

توکل افزود: جلسه بعدی این پروژه در دفتر وزیر نیرو گرفته می‌شود تا هماهنگی‌های لازم در سطح وزارت خانه نیز با قوت پیگیری و در این مسیر از همه ابزارهای قانونی نماینده، استفاده خواهم کرد.

بهمن بهروزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۲/۵ مترمکعب بر ثانیه آب پساب موجود داریم و یک ممیز یک سوم نیز در حال ساخت تصفیه خانه هستیم که در سال ۱۴۰۷ باید این رقم به ۴ و نیم مترمکعب برسد.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه مستلزم ساخت تصفیه خانه جدید و تعمیر اساسی تصفیه خانه‌ی فعلی است که در مدل مالی آن پیش بینی شده ظرف ۱۰ روز آینده به مزایده گذاشته می‌شود.

گفتنی است با اجرای این طرح، شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان احداث و ۸۰۰۰ هکتار باغات پسته‌ی موجود و سایر کشت‌ها نیز از این آب بهره مند می‌گردند که زمینه تحول در اقتصاد شهرستان را فراهم و وضعیت تولید و اشتغال در شهرستان دگرگون خواهد شد.