دبیر کل جمعیت هلال احمر در مراسم ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر و انتخاب اعضای شورای عالی این جمعیت، از رشد ۱۰۰ درصدی شرکت کنندگان در این انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم افشار دبیرکل جمعیت هلال احمر در جلسه ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر گفت: شرکت کنندگان در این انتخابات خیرخواهانه در خدمت رسانی بیش از پیش به مردم فعالیت می‌کنند. اعضای این انتخابات با همراهی و همفکری خود موجب ارتقای جایگاه جمعیت هلال احمر می‌شوند.

وی افزود: در جنگ ترکیبی حمله به باورهای دینی و سیاسی و زدن پایه‌های امید و گسترش یاس در جامعه توسط دشمنان هدف گذاری شده است. در این فضای کاهش امید به آینده و افزایش نارضایتی‌ها جمعیت هلال احمر با خدمت خالصانه و بی منت می‌تواند از خدمت برای نظام اسلامی، تولید محبوبیت کند که نتیجه‌اش افزایش امید، کاهش نارضایتی و کاهش فاصله میان مردم و حاکمیت است. هلال احمر با سرمایه اجتماعی خود موجب اتصال محکم‌تر و قرابت بیشتر مردم و نظام می‌شود.

افشار گفت: نظام جمهوری اسلامی‌که نظامی الهی است از ابتدا با تدابیر حضرت امام (ره) بر پایه نظر و اراده مردم استوار شده مردم به عنوان ولی نعمتان ما در این نظام مقدس همواره با حضور در انتخابات‌های گوناگون در سرنوشت این کشور و پیشبرد امور نقش بی‌بدیل و مؤثری داشته‌اند. رهبر فرزانه انقلاب نیز همواره بر برگزاری صحیح، بی‌طرفانه و دقیق انتخابات در کشور و حمایت از منتخبین مردم تاکید داشته و دارند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر توضیح داد: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی به معنای واقعی کلمه مردمی و با تاسی از این شیوه امسال برای ششمین بار انتخابات مجامع خود را برگزار کرد. از یکسال گذشته که فرآیند برگزاری انتخابات با دستور رئیس جمعیت آغاز شده سعی و تلاش همه عزیزان در ستاد مرکزی سازمان‌های جوانان، داوطلبان و استان‌های سراسر کشور بر برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و بی‌طرفانه درخور نام و شأن منزلت جمعیت هلال احمر بوده که در این مسیر زحمات بسیار را متحمل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این یکسال با تلاش‌های صورت گرفته و راهبری ستاد مرکزی انتخابات بیش از ۶۰۰ هزار نفر از اعضا و داوطلبان جمعیت ثبت فعالیت شدند، افزود: با توجه به آمار ۳۰۰ هزار نفری اعضا و داوطلبان در دوره قبل شاهد رشد ۱۰۰ درصدی ثبت اعضای فعال در این دوره از انتخابات به عنوان جامعه آماری رأی دهندگان بوده‌ایم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: انتخابات مرحله اول در ابتدا مقرر بود تیرماه برگزار شود که با توجه به حادثه ناگوار سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور فقید و همراهان و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه و همچنین برگزاری کنکور سراسری به ناچار به تعویق افتاده و در ۱۹ مردادماه در ۴۱۵ شعبه جمعیت هلال احمر برگزار و اعضای شوراهای اجرایی شعب توسط اعضا و داوطلبان فعال جمعیت در روندی کاملاً دموکراتیک و فضایی رقابتی و پرشور انتخاب شدند.

وی ادامه داد: مجمع به عنوان بالاترین رکن جمعیت هلال احمر تشکیل جلسه داده تا اعضای منتخب یکی دیگر از ارکان مهم جمعیت را انتخاب کند انتخابات امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. آمادگی حضور بیش از ۵۰ درصد از بزرگواران برای انتخابات شورای عالی و بازرسان خود گویای اهمیت و تأثیر گذار بودن شورای عالی در پیشبرد اهداف و امورات این نهاد مردمی را دارد.

افشار ادامه داد: این در حالی است که حضور در هیأت مدیره‌ها، مجمع و شورای عالی هیچ نفع مادی برای اعضا نداشته، فعالیتی کاملاً داوطلبانه است که نشان از نیات خیرخواهانه شما دارد.