اهواز- جامعه ورزش خوزستان به مناسبت هفته تربیت بدنی با حضور در یادمان شهید علی هاشمی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین غبارروبی، عطرافشانی و گل آرایی مزار شهدا و تجدید میثاق جامعه ورزش خوزستان با شهدا، صبح امروز جمعه با حضور مدیران ورزشی خوزستان، رؤسای هیأت‌های ورزشی، ورزشکاران، مربیان، داوران و دیگر اعضای جامعه ورزش استان در محل یادمان شهید علی هاشمی برگزار شد.

حمید بنی تمیم در این مراسم ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، اظهار کرد: هفته تربیت بدنی را از این مکان مقدس آغاز کردیم تا نشان دهیم ما میراث دار چه عزیزان و امانت‌هایی هستیم، هیچ گاه نباید فراموش کنیم چه بار امانت سنگینی به دست گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: به اندازه کافی در خصوص نقش ورزش در مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی صحبت شده، اما اینکه نقش ما به عنوان ورزشکار، مربی، داور و خصوصاً مدیران ورزشی در این برهه از زمان چیست و چقدر حائز اهمیت است باید صحبت کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه ما به عنوان خادمین ورزش وظیفه مان بسیار سنگین‌تر از گذشته است، تصریح کرد: در ورزش همگانی و قهرمانی وظیفه داشته و داریم که برنامه‌ریزی داشته، هدف گذاری کنیم تا با جذب اعتبارات در اجرای برنامه‌ها، تمام تلاش خود را داشته باشیم.

بنی تمیم گفت: در چند سال اخیر نقش و رنگ ۲ موضوع مهم روشن‌تر شده است، یکی روشنگری در خصوص نقش ورزشکاران در تبیین قدرت جمهوری اسلامی ایران و نقش آفرینی آن در میادین مختلف است.

وی ادامه داد: اینکه ورزشکار ما جای درست تاریخ قرار گیرد، خدایی ناکرده حرف از ضعف نزنیم و با خائنین کشور که هدفشان برهم زدن آرامش، آسایش و امنیت کشور است هم سو نشویم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: بخش دوم که برای بنده به عنوان ورزشکار بسیار دغدغه است، این بوده که مشکلات اقتصادی باعث نشود اولین چیزی که از سبد خانوار حذف کنیم، ورزش باشد. سلامتی فرزندان و خانواده ما بسیار مهم است، نقش ما به عنوان متولیان ورزش هم در بخش روشنگری و جامعه ورزش مهم است و هم به عنوان متولیان ورزش باید شرایطی را فراهم کنیم که فشار اقتصادی بر مردم بیش از این نباشد. طرح و ایده داشته باشیم و تلاش کنیم.

بنی تمیم با اعلام اینکه تا جایی که توانسته‌ایم سعی کردیم به وظیفه مان در قبال مردم عمل کنیم، افزود: سال گذشته ۱۰۳ پروژه به بهره برداری رسید، امسال نیز بیش از ۷۰ پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، در چند روز آینده ۲ خوابگاه بسیار مهم در لالی و گتوند به بهره برداری خواهد رسید آن هم در شهرهایی که استعدادهای ورزشی دارند اما حتی یک هتل در شهر وجود ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: همچنین استخر سوسنگرد پس از ۱۳ سال در حال طی مراحل پایانی اجرایی است و سالن چند منظوره شادگان نیز افتتاح خواهد شد. البته پروژه‌های دیگری نیز به بهره برداری می رسند که اکثراً در مناطق محروم هستند.

بنی تمیم اضافه کرد: رؤسای هیأت‌های ورزشی استان، شهرستان و ادارات ورزش ۴۵۰ برنامه اعم از همگانی، قهرمانی و فرهنگی را به مناسبت این هفته اجرا خواهند کرد.