خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نباید منابع بانکی این استان در استان‌های دیگر هزینه شود، بر لزوم مطالبه‌گری مبتنی بر اخلاق و کارشناسی جوانان در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به هفته تربیت‌بدنی، اظهار داشت: ورزش قهرمانی و پهلوانی در افتخارآفرینی یک ملت نقش بزرگی دارد.

وی با تأکید بر لزوم تدوین و مشخص‌شدن مسیر توسعه ورزش قهرمانی در استان، عنوان کرد: مسائل و مشکلات ورزشکاران و قهرمانان ورزشی استان بر اساس قوانین مورد بررسی و توجه قرار گیرند.

لزوم مطالبه‌گری جوانان برای رفع مشکلات لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت مهم و تأثیرگذار جوانان، افزود: باوجود چنین نسل جوانی از دختران و پسران در کشور و استان ما هیچ بن بستی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه این خدمتگزار حتماً واسطه خواهد شد و نشست‌های مشترک بین نسل جوان و مسئولان را برگزار خواهیم کرد، گفت: این نسل جوان باید موانع را دقیق بشناسند، راه‌حل‌ها را به کمک اساتید دانا و باتجربه شناسایی کنند و با شناخت موانع، راه‌حل‌ها و اولویت‌ها در پیش برد استان نقش‌آفرینی کنند.

وی با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری رفع مشکلات استان از سوی جوانان، تصریح کرد: مطالبه‌گری هم باید مبتنی بر راهکارهای کارشناسی و اخلاق باشد.

منابع بانکی لرستان در استان‌های دیگر هزینه می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه میزان منابع مالی که در استان وجود دارد برای تحول و رونق اقتصادی لرستان کافی نیست، افزود: در همه استان‌ها، شرکت‌ها، کارخانه، بانک‌ها، مؤسسات اقتصادی و… وجود دارند که فعالیت اقتصادی می‌کنند، در استان ما هم این چنین است، فعالیت اقتصادی اینها باید در استان باشد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه سه بانک دولتی در استان پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج از سوی آنها از ۱۰ درصد تا حدود ۳۰ درصد بوده است، گفت: بقیه ۹ بانک دیگر کمتر و حتی برخی از آنها زیر یک درصد بوده است.

وی عنوان کرد: این امر غیرقابل‌قبول است، پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج از سوی بانک‌های خصوصی استان هم وضعیت مطلوبی ندارد، البته ما از کارهای انجام شده تقدیر می‌کنیم، به هفت هزار و ۴۶ نفر وام پرداخت شده اما ۱۴ هزار و ۳۷۸ نفر در نوبت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تصریح کرد: همچنین تسهیلات جوانی جمعیت نیز به شش هزار و ۸۴۰ نفر پرداخت شده، سهم بانک‌های خصوصی دراین‌رابطه باز کمتر است، نمی‌شود منابع مالی مردم استان را جمع‌آوری کرد و آنها در جای دیگری به‌کارگیری شود.

لرستان بیش از دو دهه است که در صدر جدول بیکاری قرار دارد

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لرستان بیش از دو دهه است که در جدول بیکاری اول، دوم و یا سوم است، گفت: اختصاص اعتبارات برای رفع مشکلات لرستان کفایت نمی‌کند، نمایندگان و مجریان با هم باید رفع این مشکلات و افزایش اعتبارات استان همکاری و همدلی داشته باشند.

وی تأکید کرد: باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا آینده لرستان بهتر از این باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به عملیات پرافتخار طوفان القصی، افزود: بعدازاین عملیات، محور مقاومت و وعده صادق یک و دو بود که پرچم فلسطین جهانی شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه شیطان بزرگ به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس است به‌طوری‌که دیگر در تاریخ فقط نامی از فلسطین باشد و همه تسلیم شوند، تصریح کرد: طوفان القصی، محور مقاومت و عملیات وعده صادق یک و دو نیزه‌ای را در چشم حاکمان رژیم اشغالگر قدس فرو برد و دیگر به وضعیت قبل از طوفان القصی برنخواهد گشت.

وی تأکید کرد: آمریکا، اروپا و حامیان آنها در جنایات رژیم صهیونیستی شریک هستند و امروز منفورترین انسان‌ها در نزد آزادگان هستند.