اصفهان- امام جمعه ورزنه گفت: مقاومت در برابر ظالم‌ها هزینه دارد باعث شهادت نیروها و فرماندهان و همچنین خرابی و بی خانمانی می‌شود اما هزینه مقاومت به مراتب کمتر از سازش با ستمگران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد شیاسی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ورزنه اظهار کرد: اهل تقوی در بهشت و از چشمه سارها بهره مند و با سلامت و امنیت وارد بهشت می‌شوند پس شرط ورود به بهشت تقوی، اهل اخلاق و رفتار خوب بودن است.

وی به فرازی از دعای امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: خداوند متعال برای مسلمانان شفا و راحتی قرار داده و باید همیشه برای مسلمین دعا کنیم.

امام جمعه ورزنه اضافه کرد: مریضی انسان‌ها فقط مریضی جسمی نیست که در بعضی از مواقع مریضی روحی و روانی می‌باشد ولی مردم بیشتر دنبال درمان مریضی جسمی هستند ولی به بیماری روحی توجهی ندارند.

حجت الاسلام شیاسی تصریح کرد: تکبر، بخل، حسادت و طمع از بیماری‌های روحی می‌باشد که باید برای درمان آنها تلاش کرد.

وی گفت: شفا دست خداست و دعا اثر گذار است اگر کسی توفیق پیدا کرد هم جسمی و روحی شفا پیدا خواهد کرد البته باید دنبال درمان هم باشیم و خود را به طبیب ارائه نمائیم.

امام جمعه ورزنه به اهمیت استغفار اشاره وبیان داشت: انسان باید همیشه در حال استغفار و طلب بخشش از اعمال گذشته خود باشد که استغفار باعث بخشش گناهان خواهد شد و برای رفع بلاها از صدقه دادن هم غافل نشویم.

حجت الاسلام شیاسی در خطبه دوم به هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و ادامه داد: ارتباط خانه و مدرسه یک امر بسیار مهم است و باید این ارتباط همیشگی باشد چرا که نقش تعیین کننده فرزندان برعهده پدر و مادر می‌باشد و این پیوند اولیا و مربیان باعث تقویت این تربیت خواهد شد.

وی به هفته تربیت بدنی و اهمیت ورزش اشاره و افزود: ورزش باعث سلامت و شادابی روح و جسم خواهد شد و باید همه به ورزش و تحرک که باعث سلامتی می‌شود توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه ورزنه به اهمیت دادن به مکانی برای تفریح سالم بانوان اشاره وبیان داشت: یکی از مطالبات بانوان ایجاد مرکزی برای تفریح سالم برای این قشر جامعه هستند که البته باغ بانوان در حال ساخت و ساز است که باید همه مسئولین جهت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه مهم اهتمامی جدی داشته باشند.

حجت الاسلام شیاسی به مقاومت در مقابل رژیم کودکش صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: در برابر جنایات رژیم سفاک و کودکش صهیونیستی راهی جز مقاومت و مبارزه نیست چرا که حمایت دولت‌های غربی و اروپایی دلیل مهمی دارد و این حمایت‌ها بخاطر غارتگری از کشورهای منطقه می‌باشد وگرنه آمریکا در منطقه چه کاری دارد که همیشه باعث ایجاد نا امنی منطقه می‌شود.

وی افزود: هر کودکی که در غزه به شهادت می‌رسد آمریکای جنایت و کشورهای اروپایی در این جنایت شریک هستند.

امام جمعه ورزنه تصریح کرد: مقاومت در برابر این ظالم‌ها هزینه دارد باعث شهادت نیروها و فرماندهان و همچنین خرابی و بی خانمانی می‌شود اما هزینه مقاومت به مراتب کمتر از سازش با این ستمگران است.

حجت الاسلام شیاسی به مرکز مقاومت اشاره کر و بیان داشت: غزه مرکز مقاومت است و طوفان الاقصی سیلی محکمی بر پیکر رژیم جعلی صهیونیستی زد و بعداز گذشت یکسال از این عملیات با جنایاتی که اسرائیل انجام داد نتوانسته به اهداف خود برسد و هرچه به جلوتر هم می‌رویم افول این رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم.

وی به حملات حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: حزب الله لبنان مظهر مقاومت اسلامی است و با حملاتی که انجام دادند باعث شده شهرک‌های اشغالی به شهر ارواح تبدیل شود.

امام جمعه ورزنه به همراهی کشورهای اسلامی اشاره وبیان داشت: یمن به شمشیر مقاومت معروف شده است و تابه حال کشتی‌های بسیاری که به سمت اسرائیل در حرکت بوده توقیف کرده است و همچنین مقاومت عراق و سوریه هم همراهی بسیار خوبی را با جبهه مقاومت دارند که اگر همه کشورهای اسلامی این وحدت و انسجام را داشته باشند سریع‌تر این غده سرطانی محو خواهد شد.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی ام القرای مقاومت است و مظلومان عالم همه دلگرم ایران هستند که مدافع مظلوم است و در برابر دشمن و ظالم ایستادگی می‌کند.

حجت الاسلام شیاسی به تشییع شهید نیلفروشان اشاره و افزود: سردار رشید اسلام حاج عباس نیلفروشان از یادگاران دفاع مقدس بود و همیشه در آرزوی محو رژیم صهیونیستی بود و مردم با تشییع باشکوه پیکر این شهید عزیز ثابت کردند که ایران اسلامی با تمام توان از مقاومت حمایت خواهد کرد.

امام جمعه ورزنه تصریح کرد: در کشور اختلاف سلیقه وجود دارد که این یک امر طبیعی است و این اختلاف نظرها باعث پیشرفت خواهد شد اما در بین مردم و مسئولان یک وحدت و همدلی بسیار خوبی وجود دارد که همه گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان هستند و مقدمه ساز ظهور امام زمان هستند و کسی که اعتقاد به مهدویت و ظهور دارد از هیچ ابرقدرتی هراسی ندارد.