مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر فلسطین را موضوع و مسئله اول جهان اسلام دانست و گفت: مقاومت فلسطین امروز بعد از یک‌سال از طوفان الاقصی همچنان با صلابت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه مهدیشهر در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و همانطور که معظم له نیز فرمودند مردم مظلوم اما مقاومت فلسطین و لبنان با مقاومتی جانانه در مقابل وحشی‌ترین جنایت‌های اسرائیل ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های مقاومت امت اسلامی، در ایران، سوریه، یمن، فلسطین و عراق و … دیگر موضوع قابل توجه در معادلات امروز غرب آسیا است، تاکید کرد: امروز حشد الشعبی، انصار الله، حزب الله و… گروه‌هایی هستند که در برابر استکبار و در رأس آنها اسرائیل مقاومت می‌کنند.

امام جمعه مهدیشهر دیگر نکته قابل توجه در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی را منطق مقاومت دانست و گفت: نظامی که توانست صدور گفتمان مقاومت را در جهان اسلام ایجاد کند، جمهوری اسلامی ایران است.

بارانی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی به دست امام خمینی (ره) این مقاومت در جهان پراکنده شد، بیان کرد: ایجاد وحدت امت اسلامی از دیگر موضوعات مهم در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام اخیر است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد صدور منطق مقاومت هستیم، گفت: غزه قلب مقاومت است و امروز بعد از یکسال از طوفان الاقصی، همچنان ساختار نظامی حماس کاملاً حفظ شده و ۸۰۰ نظامی اسرائیل کشته شده‌اند و نزدیک به ده هزار نظامی زخمی شده است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه همه این دستاوردها، حاصل مقاومت در غزه است، تاکید کرد: هنوز خبر شهادت شهادت یحیی سنوار تایید نشده اما خبرها حاکی از احتمال شهادت ایشان دارد آن هم کسی که ۲۳ سال در زندان‌های صهیونیست‌ها زندانی بود.

بارانی با بیان اینکه ۲۴ سال سلول انفرادی از یحیی سنوار شخصیتی استوار ساخته است، ادامه داد: سنوار در نوشته‌های خودش اذعان کرده که من آرزوی شهادت در راه خدا دارم و این نشان از شخصیت وارسته ایشان دارد.