کرمانشاه- امام جمعه موقت کرمانشاه گفت:نماز جمعه نصر عملیات وعده صادق دیگری بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حاج آخوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: حقیقت انسان من است و تن انسان هر چندسال یکبار دچار تغییر می‌شود و آن روح و من آدمی است که ثابت می‌ماند.

وی افزود: شرط و لازمه مبارزه و ایستادن در مقابل دشمن بیرونی، مبارزه با نفس درونی خود انسان است.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: وقتی انسان به نفس درونی خود غلبه کرد بر همه چیز راضی می‌شود؛ از شهادت گرفته تا خراب شدن خانه و زندگی برایش ناگوار نیست همچون مردم سلحشور لبنان و غزه که در مقابل جنایات اسرائیل سر خم نکرده و رضایت دارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از قول شهید چیت چیان می‌فرمایند: راه گذر از سیم خاردار میدان مبارزه، گذر از سیم خار دار نفس است.

حجت الاسلام حاج آخوند خاطرنشان کرد: اتفاقات بعد از شهادت سید شهیدان مقاومت سید حسن نصرالله و نماز جمعه نصر یک عملیات وعده صادق دیگری بود که بیش از گذشته بر ضرورت ویژگی شجاعت در ولی فقیه تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: در هفته آینده سالروز قیام امام خمینی (ره) علیه لایحه ننگین کاپیتولاسیون است که برای آمریکایی‌ها حق توحش قائل شده بود و ایرانیان در این لایحه تحقیر می‌شدند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به تأخیر در برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه به دلیل حضور پیکر شهید نیلفروشان در کشور اسلامی، ادامه داد: شهید سید محمدسعید جعفری که نزدیک به ایام شهادت ایشان هم هستیم و به تعبیر مقام معظم رهبری الگوی تشخیص زودهنگام و پاسخگویی به نیاز در لحظه بود و همچنین شهید ادبیان از دلاوران ارتش جمهوری اسلامی باید الگوی جوانان باشند.

وی همچنین با گلایه از وضعیت برخی از مساجد در استان کرمانشاه، گفت: در برخی مساجد کرمانشاه نماز ظهر و عصر و در برخی حتی نماز مغرب و عشا اقامه نمی‌شود که امیدواریم با تصمیمات امور مساجد این مساله حل شود.

حجت الاسلام حاج آخوند ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: لحظه قهرمانی جوانان کرمانشاهی در مسابقات المپیک و پارالمپیک برای هر کرمانشاهی غرور آفرین بود و سجده آرین سلیمی پس از قهرمانی در این مسابقات بر پرچم انقلاب اسلامی و نشان الله و همچنین اهدای مدال یاسین خسروی به شهید اسماعیل هنیه نشان از روح بزرگی و منش پهلوانی این قهرمانان داشت.