بوشهر- مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های ورزشی در دست اجرا تا پایان سال سرانه فضای ورزشی استان بوشهر افزایش می‌یابد و در بین دیگر استان‌ها برتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر جمالی در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک هفته تربیت‌بدنی و ورزش اظهار کرد: طی سه سال گذشته اقدامات مهمی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان انجام شده و سرانه فضای ورزشی به بیش از ۱۰۶ سانتیمتر رسیده است.

وی جایگاه بوشهر در سرانه فضای ورزشی را از استان‌های برتر اعلام کرد و ادامه داد: با تکمیل و افتتاح طرح‌های ورزشی در دست اجرا تا پایان سال سرانه فضای ورزشی استان بوشهر افزایش می‌یابد و در بین دیگر استان‌ها برتر می‌شود.

اجرای طرح ملی «ورزش و مردم»

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از اجرایی شدن طرح ملی «ورزش و مردم» در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این طرح با هدف عمومی شدن ورزش همگانی در بین مردم به صورت رایگان اجرایی شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۳۴ سالن ورزشی در استان در اجرا طرح ورزش و مردم گفت: در این طرح مردم می‌توانند با حضور در سالن‌های ورزشی به صورت رایگان از این مکان‌ها برای ورزش و فعالیت بدنی با حضور مربیان بهره‌مند شوند.

جمالی عامل مهم شیوع بیماری در جامعه را کم تحرکی دانست و اضافه کرد: طرح ورزش و مردم با هدف جلوگیری از کم تحرکی، همگانی شدن ورزش در ارتقا سلامت جسمی و روحی مردم در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی شده است.

استعدادیابی ورزشی بین جوانان و نوجوانان

وی از تجهیز مکان‌های مختلف به امکانات ورزشی برای استفاده جوانان و نوجوانان خبر داد و تصریح کرد: طرح بزرگ تجهیز اماکن به امکانات ورزشی از جمله مساجد، پایگاه‌های مقاومت، محلات و دیگر مکان‌ها با همکاری دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به‌زودی در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به استعدادیابی ورزشی میان جوانان و نوجوانان مناطق شهری و روستایی استان گفت: زیرساخت‌های ورزشی مناطق مختلف شهری و روستایی بر اساس ظرفیت‌های ورزشی آن منطقه مورد توجه قرار شده است.