قزوین- امام جمعه الوند گفت: غرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: تشییع تماشایی و میلیونی پیکر مطهر شهید راه قدس شهید عباس نیلفروشان هم‌رزم شهید سلیمانی و شهید نصرالله در عتبات و تهران، مشهد و قم و اصفهان انجام شد و مردم با حضور خود با او پیمان بستند که راه او را تا آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهند داد.

وی افزود: حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم تشییع سردار شهید نیلفروشان در میدان امام حسین (ع) بار دیگر جنگ روانی و دروغ‌بافی‌های رسانه‌های معاند تحت فرمان اسرائیل را بیش‌ازپیش آشکار ساخت و صهیونیست‌ها را رسوا کرد.

امام‌جمعه الوند عنوان کرد: از دست دادن سرداران شهیدمان، سید حسن نصرالله و هنیه و سنوار و … خیلی سخت است اما ما حسینی هستیم و کسانی که حسینی هستند می‌دانند در یک نصف روز ما ۷۲ شخصیت برجسته شیعه از امام و فرزند امام و برادر امام و ده‌ها سردارش رو از دست دادیم، پرچم به دست خواهر افتاد اما کمر نشکستیم و همان خونِ مقدس و داغِ عظیم شد، چشمه جوشان پیروزی‌های مکرر در طول تاریخ، حال که در اردوگاه جبهه حق هزاران شخصیت داریم و هر شخصیت چندین جانشین، پیروزی ما قطعی هست.

وی با بیان اینکه یحیی سنوار لباس نظامی به تن، اسلحه به دست، چفیه به گردن و در نبردی تن‌به‌تن به شهادت رسید، او فرمانده میدان‌های بزرگ بود رهبری که آغاز پایان رژیم صهیونیستی رو در طوفان الاقصی کلید زد.

حجت‌الاسلام مهدوی تأکید کرد: وی ازجمله مبارزان آشتی‌ناپذیر و سرسخت فلسطینی بود که تا آخر در مسیری که به آن اعتقاد داشت به‌طور راسخ گام برداشت و جان خود را نیز در آن راه خرج کرد.

وی با بیان اینکه سنوار به مبارزه تا آخرین قطره خون با اسرائیل اعتقاد داشت و خود نیز پیشگام این جهاد مقدس بود، تأکید کرد: رئیس‌جمهور آمریکا از ادعای رژیم صهیونیستی درباره ترور یحیی السنوار حمایت کرد. بایدن مدعی شد قتل السنوار روز خوبی برای اسرائیل، آمریکا و جهان است.

امام‌جمعه الوند اضافه کرد: در تاریخ خواهند نوشت یک یحیی سنوار با طراحی طوفان الاقصی همه‌تان را بی‌آبرو و بی‌حیثیت کرد و دست‌آخر با لباس جهاد و باافتخار جان داد و الگوی میلیون‌ها جوان جبهه مقاومت شد. با هر معیاری حساب کنید، پیروزیم.

وی بیان کرد: صحنه‌های دردناکی که این روزها از سوختن مردم بی‌گناه فلسطینی در آتش بمب‌های رژیم پلید دیده می‌شود، وحشیانه‌ترین صحنه این جنایت، زنده‌زنده سوزاندن «شعبان الدلو» جوان ۱۹ ساله به همراه مادرش در جریان حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی با بمب‌های آتش‌زا است.

حجت‌الاسلام مهدوی تأکید کرد: با سکوت جهانیان و غرب همراه با تأیید این جنایات هولناک باید گفت که نتانیاهو در حال سلاخی مردم فلسطین است درحالی‌که از مصونیت کامل برخوردار است.