رئیس جمهور روسیه بار دیگر تاکید کرد که مسکو تحت هیچ شرایطی به اوکراین اجازه نخواهد داد که سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جمع رسانه های کشورهای بریکس گفت: هر گامی برای توسعه سلاح هسته ای در اوکراین با واکنش مناسب روبرو خواهد شد. روسیه تحت هیچ شرایطی اجازه در اختیار داشتن سلاح هسته ای را به اوکراین نخواهد داد.

وی افزود: روسیه به پایان سریع جنگ در اوکراین اهتمام دارد اما مشخص کردن موعد برای پایان درگیری بی فایده است. روسیه آماده گفتگو درباره پایان درگیری در اوکراین به شکل مسالمت آمیز، اما فقط بر اساس توافق استانبول است.

پوتین گفت: ارتش اوکراین توان این نبرد یا به کارگیری سلاح دقیق را ندارد زیرا کی یف این سلاح ها را در اختیار ندارد.

وی افزود: ما به فکر سربازان خود هستیم و اینکه چگونه صلح را تضمین کنیم در حالی که ناتو اهتمامی به سربازان اوکراینی ندارد. ما آماده ادامه جنگ هستیم و پیروزی از آن ماست.

پوتین درباره خاورمیانه هم گفت: قطعنامه شورای امنیت درباره راهکار دودولتی میان اسرائیل و فلسطین باید اجرایی شود. روسیه با اسرائیلی ها و فلسطینی ها در ارتباط است.

خبرگزاری تاس روسیه نیز به نقل از پوتین اعلام کرد: حملات به اهداف غیرنظامی در غزه هولناک است. دادگاه بین المللی پس از انتقادهای آمریکا به سرعت درباره خاورمیانه سکوت اختیار کرد.