ساوه- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: سانحه رانندگی مرگبار چهار خودروی سواری در اتوبان ساوه به همدان ۱۰ کشته و هشت مصدوم برجای گذاشت.

علیرضا شهرجردی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه جمعه (امروز) گزارشی مبنی بر برخورد چهار دستگاه خودروی سمندسورن، تیبا و ۲ دستگاه خودرو در اتوبان ساوه به همدان، نرسیده به شهر غرق‌آباد، اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت این خبر، ۲ دستگاه آمبولانس به همراه اتوبوس آمبولانس اورژانس ساوه به محل وقوع حادثه اعزام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: متأسفانه بر اثر وقوع این سانحه ترافیکی، تاکنون ۱۰ نفر جان خود را از دست داده و هشت نفر مصدوم شده‌اند که حال تعدادی از مصدومان وخیم گزارش شده است و احتمال افزایش جانباختگان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در حال امدادرسانی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی هستند، افزود: هنوز علت دقیق وقوع این حادثه مرگبار ترافیکی اعلام نشده و توسط پلیس راه در دست بررسی است.

شهرجردی گفت: نجاتگران پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت صحنه حادثه با استفاده از تجهیزات تخصصی امدادونجات، اقدام به رهاسازی پیکر جان‌باختگان و مصدومین حادثه کردند.

سرهنگ بهروز خانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا هم با اعلام این حادثه گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که خودروی سمند به دلایلی که هنوز قطعی نشده، از مسیر اصلی منحرف و به لاین مخالف وارد شد که در این میان با دو خودروی پراید و تیبا به شدت برخورد کرد. یکی از عوامل مؤثر در وقوع این حادثه، سرعت بالای خودروی سمند و ناتوانی راننده در کنترل آن بوده است.

وی با تأکید بر خطرات موجود در این بخش از آزادراه گفت: محل وقوع این تصادف از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای است که متأسفانه فاقد علائم هشداردهنده و راهنمای مناسب است، اما علت دقیق این تصادف همچنان توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی قرار دارد و جزئیات بیشتری در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.