وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس با صدور پیام تسلیت گفت: یحیی السنوار بارزترین چهره مقاومت و باعث عزت مردم فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«یَا یَحْیَی خُذِ الْکِتَابَ بِقُوَّةٍ؛ ای یحیی، کتاب خدا را به جد و جهد برگیر.» (مریم: ۱۲)

شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که تا آخرین لحظه برای تحقق آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین و مقابله با رژیم آپارتاید مقاومت کرد و جنگید، ماهیت شریرانه ستم، بی‌عدالتی و اشغال سرزمینی، و استمرار و پایان‌ناپذیری مقاومت در مقابل ظلم و تبعیض را پیش روی جهان معاصر قرار داد که «تا ستم هست، مقاومت هم هست.»
شهید السنوار که سال‌های دراز عمر خویش را در زندان رژیم آپارتاید صهیونی گذرانده و در زندان هم به عنوان نویسنده و مترجم و استراتژیست خستگی‌ناپذیر مقاومت منشأ کنشگری و اثر بود، بارزترین چهره امروز مقاومت مردم فلسطین بود و شهادت او فقدانی عظیم است که البته با رویش جوانه‌ها و ایده‌های مقاومت در جای‌جای اراضی فلسطینی و جهان به حرکتی جدید منجر خواهد شد.

ایستادن مقابل اشغال سرزمین مادری و تبعیض نژادی و تلاش برای برپاداشتن قسط و عدالت که کانون حرکت مقاومت مردم فلسطین بوده، آموزه محوری دین اسلام و کتاب قرآن نیز هست؛ السنوار و هزاران شهید فلسطینی دیگر که این آموزه محوری را به جد و جهد برگرفته و عملی کرده‌اند، «یحیی» و «زندگی‌بخش» عزت مردم فلسطین هستند.

اینجانب شهادت زندگی‌بخش این سرباز بزرگ مردم فلسطین را که تا آخرین لحظه از مقاومت دست برنداشت، به همه انسان‌هایی که دل در گرو آزادی همه بشر و جهانی عادلانه دارند، تسلیت می‌گویم.