ایالت ماساچوست از متا پلتفرمز شکایت و این شرکت را به استفاده از ویژگی های اعتیادآور برای کاربران جوان دراینستاگرام و فریب دادن مردم درباره خطرات این پلتفرم برای سلامت ذهنی نوجوانان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «پیتر کراپ» قاضی فدرال اعلام کرد اجازه ثبت شکایت این ایالت علیه متا را می دهد. همچنین وی درخواست شرکت برای رد کردن ادعاهای دادستان کل ماساچوست مبنی بر اینکه شبکه اجتماعی قوانین حمایت از مصرف کننده را نقض و برای مردم دردسر ایجاد کرده را نپذیرفت.

اپراتور فیس بوک و اینستاگرام مدعی شده بود پرونده شکایت ایالت مذکور به دلیل «بخش ۲۳۰» قانون نجابت ارتباطات ممنوع است. این قانون آمریکا شرکت ها را به طور گسترده از شکایت در مقابل محتوایی که کاربران به اشتراک می گذارند، محافظت می کند.

کراپ اعلام کرد این قانون شامل بیانیه اشتباه متا درباره ایمنی اینستاگرام، تلاش هایش برای حفاظت از سلامت کاربران یا سیستم های احراز سن کاربران که تضمین می شود کاربران کمتر از ۱۳ سال در پلتفرم حضور نداشته باشند، نمی شود.

او همچنین اظهار کرد اتهامات مربوط به تاثیرات منفی طراحی ویژگی های اینستاگرام نیز قابل بررسی هستند، زیرا در واقع ایالت ماساچوست قصد دارد متا را وادار به قبول مسئولیت فعالیت های کسب و کاری اش کند.

این در حالی است که هفته گذشته قاضی دادگاهی در ایالت کالیفرنیا اجازه ثبت شکایت ۳۰ ایالت از متا را داد و درخواست متا برای رد کردن شکایت مذکور را نپذیرفت. این ایالت ها متا را به استفاده از الگوریتم های اعتیاد آور برای تشدید مشکلات سلامت روحی جوانان متهم کرده اند.