سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از افتتاح ۳۵ زمین چمن مصنوعی طی یک سال گذشته در مدارس استان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام افزایش نشاط اجتماعی بین دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال وزیری صبح شنبه در مراسم نواختن زنگ استانی هفته تربیت بدنی و ورزش در مدارس استان سمنان به میزبانی دبیرستان پسرانه دوره اول شهید بهشتی (استعدادهای درخشان) سمنان با بیان اینکه ورزش و مدرسه دو مکمل یکدیگر هستند، ابراز داشت: از سال گذشته تا کنون بالغ بر ۳۵ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه طی این هفته برنامه‌های متنوعی در استان تدارک دیده شده است، افزود: مهمترین این طرح‌ها افتتاح بزرگترین زمین چمن مصنوعی در میامی و سالن ورزشی شهید سید رضی موسوی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۱۰ ها طرح و پروژه دیگر از جمله برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش در مجموعه آموزش و پرورش استان خواهد بود، ابراز داشت: هدف از این برنامه‌ها افزایش نشاط اجتماعی دانش آموزان است.

وزیری به انجام تحرک و فعالیت‌های ورزشی در بین نسل نوجوان و جوان تاکید و تصریح کرد: معتقدیم اگر برای ورزش و تربیت بدنی سرمایه گذاری نکنیم باید برای درمان و بیمارستان‌ها سرمایه گذاری کنیم.‌

وی با بیان اینکه محیط ورزشی باید آکنده از جوانمردی، تقوا و پاک دامنی و مبین ارزش‌های اخلاقی جامعه باشد، افزود: از معلمان و مربیان ورزش نیز درخواست داریم تا نسبت به تقویت این مهم در بین نسل جدید اهتمام کافی داشته باشند.