رشت- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: حفظ سلامت روان در تحکیم بنیان خانواده نقش مهمی ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا یعقوب نژاد صبح شنبه در همایش بزرگ فرهنگی ورزشی بانوان رشت با شعار «ورزش تندرستی، ایران قوی، زنان قوی، خانواده سالم» اظهار کرد: جامعه سالم در گرو خانواده سالم و زن سالم است.

وی با بیان اینکه سلامت و سازندگی خانواده و جامعه با مراقبت و توجه به نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی، عاطفی و معنوی زنان ارتباط دارد، افزود: حفظ سلامت جسمی و روان زنان نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده و در نتیجه جامعه دارد.

ترویج فرهنگ ورزش همگانی از اولویت‌های جامعه ورزشی است

«فاطمه قاسمی» مسئول توسعه ورزش بانوان استان گیلان در این همایش اظهار کرد: این برنامه در سومین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش صبحگاهی ویژه بانوان استان گیلان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در این همایش ۳۰ هیأت ورزش همگانی از شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، سنگر، لنگرود و بندر کیاشهر حضور داشتند.

قاسمی هدف این همایش را اشاعه ورزش‌های همگانی در جامعه دانست و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی از اولویت‌های جامعه ورزشی است.

وی همچنین با اشاره به شعار همایش اضافه کرد: «ورزش تندرستی» «ایران قوی» «زنان قوی» «خانواده سالم» شعار از سوی وزارت ورزش است که برنامه‌های ورزشی در سطح استان گیلان به منظور تحقق این شعار در حال اجرا است.

گفتنی است، این همایش به همت هیئت ورزش‌های همگانی با برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی و اهدای جوایز همراه بود که با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان، اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرستان و شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.