زنجان- رئیس هیئت فوتبال استان زنجان گفت: بدون فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه در استان نمی‌توان نسبت به تیم‌داری اقدام کرد.

نادر بلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و با بیان اینکه امیدواریم در این هفته شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب برای ورزش استان باشیم، افزود: یکی از اقدامات هیأت فوتبال استان، برگزاری رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های استان بود که امسال تیم ستاره‌ساز موفق شد با کسب عنوان قهرمانی، خود را به عنوان نماینده فوتبال زنجان در لیگ مناطق کشور معرفی کند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته نایب‌قهرمان رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های استان به عنوان نماینده این منطقه به رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور اعزام می‌شد که امسال برای اولین‌بار اقدام به برگزاری رقابت‌های جام حذفی کردیم و تیم ماشین‌سازی صائین‌قلعه با قهرمانی در این مسابقات به عنوان نماینده استان به رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور اعزام خواهد شد.

این فعال ورزشی با تاکید بر اینکه اهتمام به رده‌های سنی از رویکردهای اصلی و مهم هیأت فوتبال استان به شمار رفته و در همین راستا اقدام به برگزاری رقابت‌های مختلف کردیم، ادامه داد: خوشبختانه وضعیت مدارس فوتبال در زنجان رضایت‌بخش بوده، هر چند معتقدیم نمی‌توان رضایت صد درصدی را کسب کرد اما با این وجود این رقابت‌ها که در گذشته به صورت فستیوال و در قالب یک روز برگزار می‌شد، هم‌اکنون به صورت لیگ برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات فوتبال رده‌های سنی پایه باعث می‌شود تا با طولانی شدن مسابقات بتوانیم استعدادهای بالقوه را شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: بعد از این اقدام همه تیم‌های مدارس فوتبال استان با حضور در رقابت‌های لیگ رده‌های سنی از برگزاری این روش رضایت داشته و به جرأت می‌توان گفت که فوتبال پایه زنجان از این قضیه اشباع شده است.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در برگزاری لیگ فوتبال زنجان، کمبود زمین است

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما در برگزاری لیگ، کمبود زمین است، تصریح کرد: متأسفانه در زنجان فقط یک زمین مناسب (امجدیه) برای برگزاری این همه رویداد فوتبالی داریم، به طوری که امسال بیش از ۳۰۰ مسابقه در رده‌های مختلف سنی در این زمین چمن برگزار کرده‌ایم.

بلباسی اهتمام به رده سنی پیشکسوتان، فوتبال بانوان و نیز فوتسال را از دیگر اولویت‌های هیأت فوتبال استان زنجان برشمرد و گفت: علاوه بر این، برگزاری دوره‌های آموزشی نیز در دستور کار بوده و تا به امروز ۱۰ کلاس آموزشی مربیگری برگزار کرده‌ایم؛ چرا که معتقدیم برگزاری این دوره‌ها برای ارتقا و توسعه فوتبال زنجان ضروری است. همچنین کلاس دانش‌افزایی برای مربیان و داوران نیز در آینده نزدیک برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان با یادآوری اینکه در حال حاضر تنها مشکل فوتبال استان زنجان این است که در ویترین فوتبال ایران نماینده‌ای نداریم، افزود: بی‌تردید با مرتفع شدن مشکل ورزشگاه امجدیه و استادیوم ۱۵ هزار نفری، تیم لیگ دسته اولی با حضور سرمایه‌گذار خواهیم داشت.

بلباسی با اشاره به اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری به فراموشی سپرده شده بود که خوشبختانه استاندار زنجان در این زمینه با جدیت ورود پیدا کرد، یادآور شد: با این اقدام نماینده عالی دولت در استان زنجان، پیمانکار آن بومی‌گزینی شد تا امید در دل اهالی ورزش زنجان زنده شود که امیدواریم با تحقق اعتبارات، شاهد افتتاح این ورزشگاه باشیم.

استادیوم ۱۵ هزار نفری یکی از استادیوم‌های زیبای فوتبال در شمال‌غرب کشور خواهد شد

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان در پاسخ به این سوال که استادیوم ۱۵ هزار نفری شرایط برگزاری مسابقه در فصول سرد سال را دارد، تصریح کرد: زمانی که کلنگ این پروژه بر زمین زده شد، هیأت فوتبال وقت نیز مخالف این قضیه بود اما تصمیمات در این خصوص به صورت کلان اتخاذ شد و امروز باید تلاش کنیم تا این پروژه به اتمام برسد و بی‌تردید یکی از استادیوم‌های زیبای فوتبال در شمال‌غرب کشور خواهد شد.

بلباسی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین سرمایه فوتبال زنجان برای حمایت از این رشته، وجود تماشاگران مشتاق و نیز وضعیت مطلوب جغرافیایی استان و قرار گرفتن در کریدور حیاتی بین چند استان است، ادامه داد: امروز بستر برای حمایت از فوتبال زنجان مناسب است اما چون هنوز زیرساخت نداریم، به همین خاطر فوتبال زنجان برای سرمایه‌گذاران دیده نمی‌شود، بنابراین ابتدا باید سه استادیوم را به عنوان زیرساخت آماده کرده و سپس اقدام به جذب سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان خاطرنشان کرد: فوتبال زنجان باوجود همه مشکلاتی که تا به امروز داشته، رو به جلو حرکت کرده و اجازه نداده‌ایم چراغ این رشته پرطرف‌دار در زنجان خاموش شود.