در پی شهادت یحیی سنوار رهبر حماس، مراسم عزاداری و گرامیداشت شهدا با حضور ارادتمندان اهل بیت(ع)  به امامت حجت الاسلام  بخت‌آور، مدیر مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز وفات کریمه اهل بیت (س) و در پی شهادت یحیی سنوار رهبر حماس، مراسم عزاداری و گرامیداشت شهدا با حضور ارادتمندان اهل بیت (ع) به امامت حجت الاسلام بخت‌آور، مدیر مرکز اسلامی مسکو همراه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در حسینیه این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام بخت‌آور در سخنانی ضمن تسلیت رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت گفت: یحیی سنوار یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های جنبش حماس بود که مشتی آهنین داشت و تحولات بزرگی را رقم می‌زد. این مجاهد بزرگ تا آخرین لحظات زندگی خود در راه آزادی فلسطین شجاعانه مبارزه نمود.

مدیر مرکز اسلامی مسکو با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در سالیان نخست حرکت انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که یاران و مجاهدان من در گهواره‌ها هستند، و اکنون این شهدای مقاومت در جرگه همان‌ها می‌باشند و پرچم مقاومت و جهاد مسلمانان هرگز پایین نخواهد آمد.

در ادامه مراسم حاج رشادت در سخنانی به زبان آذری اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بانوی عالمه‌ای بودند؛ گاهی پیش می‌آمد که ایشان در غیاب امام موسی کاظم علیه‎ السلام به سوالات مراجعین پاسخ می‌دادند و به برکت وجود این بانوی عالمه در شهر قم، این شهر به مرکز علم و تبلیغ اسلام تبدیل شد. وی در ادامه به بیان گوشه‌ای از کرامات، فضائل و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار در اسلام تاریخ پرداخت. در پایان، دلباختگان خاندان نبوت (ص) با نوای گرم مداحان اهل بیت (ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.