گزارشگر ویژه سازمان ملل، کشورهای غربی را به سرکوب حق اعتراض برای حمایت از فلسطین متهم کرد و از رژیم صهیونیستی به دلیل حملات شدید به رسانه‌ها و ترور روزنامه‌نگاران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ایرین خان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی بیان و حقوق بشر، در گزارشی به مجمع عمومی سازمان ملل و رسانه‌ها، آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و بلژیک را به سرکوب حق اعتراض حامیان فلسطین متهم کرد. وی در این گزارش رژیم صهیونیستی را نیز به انجام حملات جدی علیه رسانه‌ها در اراضی فلسطینی متهم کرده است.

در این گزارش، خان بیان کرد که در دانشگاه‌های آمریکا، به‌ویژه دانشگاه کلمبیا در نیویورک، اعتراضات حامیان فلسطین با سرکوب پلیس ضد شورش مواجه شده و این موضوع نگران‌کننده است.

وی همچنین به اعمال محدودیت‌های مشابه در کشورهای اروپایی اشاره کرد و آلمان را به دلیل ممنوعیت کامل اعتراضات حامیان فلسطین از سال گذشته تا کنون به شدت انتقاد کرد.

خان اضافه کرد که فرانسه نیز تلاش کرده بود تا محدودیت‌هایی مشابه آلمان اعمال کند، اما دادگاه‌های فرانسه با آن مخالفت کردند و تصمیم‌گیری درباره اعتراضات را به هر مورد خاص واگذار کردند. کشورهای بلژیک و کانادا نیز رویکرد مشابهی اتخاذ کرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش، خان رژیم صهیونیستی را به دلیل حملات شدید به رسانه‌ها در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی، از جمله ترور روزنامه‌نگاران، تخریب زیرساخت‌های رسانه‌ای و عدم اجازه ورود رسانه‌های بین‌المللی به این مناطق، مورد انتقاد قرار داد.

وی اظهار کرد که سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌های انتقادی نشان‌دهنده استراتژی این رژیم برای خاموش کردن صدای خبرنگاران و رسانه‌های مستقل است.