بوشهر- در کشاکش عملیات روانی دشمن علیه جبهه مقامت، اقامه نماز جمعه جزیره خارگ به امامت عالم برجسته لبنانی در نقطه کانونی تهدیدات رژیم صهیونیستی یعنی قطب صادرات نفت کشور، پیام‌های بزرگی داشت.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - حامد عربزاده: شیخ غازی یوسف حنینه رئیس هیئت امنای تجمع علمای لبنان روز جمعه ضمن بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی جزیره مقاوم خارگ با حضور در مسجد جامع اهل تسنن جزیره خارگ، به عنوان امام جماعت نماز ظهر جمعه این هفته اهل سنت جزیره خارگ را اقامه کرد.

حضور رئیس هیئت امنای تجمع علمای لبنان و امامت وی در نماز جمعه اهل سنت جزیره خارگ در حالی انجام گرفته که طی یک ماه اخیر از سوی دستگاه‌های رسانه‌ای و عملیات روانی وابسته به رژیم صهیونیستی، جزیره خارگ به عنوان قطب صادرات نفت کشور اصلی‌ترین هدف حمله تلافی جویانه این رژیم در پاسخ به عملیات وعده صادق ۲ معرفی شده و در رسانه‌های مختلف بر حمله قطعی به این جزیره استراتژیک و حیاتی تأکید شد.

با این حال حضور یک عالم برجسته اهل سنت از کشوری که در حال حاضر در خط مقدم محور مقاومت قرار دارد نه تنها پیامی واضح به دشمنان نظام و محور مقاومت در رابطه با وحدت جریانات شیعه و سنی در ممالک اسلامی و کشورهای حوزه محور مقاومت داشت بلکه زنده و پویا بودن این محور با وجود شهادت فرماندهان بزرگ این محور را متذکر شد.

لازم به ذکر است که جزیره استراتژیک خارگ یکی از بزرگترین پایانه‌های نفتی جهان را در خود جای داده و بیشترین صادرات نفت خام ایران از طریق این جزیره حیاتی صورت می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی دنبال شکاف بین ملت‌ها است

شیخ حنینه در جریان سفر خود با حضور در مقبره تاریخی امامزاده میرمحمد و بنای تاریخی گور معبدهای پالمیران از بناهای به جا مانده از تمدن پالمیریان (واقع در سوریه امروزی) و قبرستان ابابکر اهل سنت خارگ بر پیوند فرهنگی و تاریخی ملت‌های منطقه تأکید کرد و متذکر شد رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی ملت‌های منطقه به دنبال گسست و شکاف بین این ملت‌ها بوده که تا کنون با تلاش محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی در این امر ناکام مانده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی که تا کنون نتوانسته است به خود جرأت حمله به یک جزیره کوچک در جنوب ایران دهد، ضعیف‌تر از آن است که خود را با یک کشور بزرگ با تمدنی چندین هزار ساله و با رهبری مجاهد مانند امام خامنه‌ای درگیر کرده و یا با آن وارد جنگ شود.

جنگ اراده‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در یادداشتی در صفحه مجازی خود نوشت: یکی از نقاط تهدید رژیم صهیونیستی جزیره مقاوم خارگ است که در آن زندگی بی‌اعتنا به جو رسانه دشمن پرنشاط جریان دارد.

حجت‌الاسلام محمد قادری اضافه کرد: به نماز جمعه رفتم و امام جمعه جوان خطبه دوم را با موضوع جنگ اراده‌ها ایراد می‌کرد. ناخودآگاه ذهنم پر کشید به سمت آیت‌الله جمی که در اوج دفاع مقدس محراب جمعه آبادان را ترک نکرد.