معاون شهردار تهران گفت: تاکنون ۵۱ مورد از پل‌های مکانیزه نوسازی شده و ۱۴ دستگاه نیز به‌زودی نوسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین افتتاح دسترسی راستگرد بزرگراه شهید سلیمانی به بزرگراه شهید یاسینی صبح امروز -۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ در یکصد و چهل و هفتمین پویش امید و افتخار با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، شهردار منطقه ۱۳ و خانواده شهید مرادی‌نسب برگزار شد.

هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: قاعده ما این است که پروژه‌ها بدون تشریفات و هزینه اضافه بازگشایی شود مگر اینکه پروژه خاصی باشد. نکته دیگری که مهم است این است که پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین کیفیت به افتتاح برسند.
از تأخیر در آماده‌سازی برخی از پروژه‌های فنی و عمرانی عذرخواهی می‌کنم

وی با بیان اینکه از تأخیر در آماده سازی برخی از پروژه‌های فنی و عمرانی عذرخواهی می‌کنم، افزود: این تاخیرها دلایل متعددی دارند که کمترین آنها مربوط به بحث اعتبارات و مباحث مالی است. دلایل ترافیکی، مهندسی، ملکی و تأسیسات زیرسطحی و رو سطحی و اجتماعی مباحث پیش بینی نشده ای است که بعضاً ما را در زمان بندی آماده سازی پروژه‌ها دچار تأخیر می‌کند. به عنوان مثال یکی از مشکلات ما کمبود مصالح پرمصرف سیمان، آرماتور و ورق در این پروژه‌هاست که کمبود برق کارخانه‌ها در ماه‌های پرمصرف سال باعث شد که این حجم از مصرف در پروژه‌ها تأمین نشود. بنابراین برای حل آن برنامه ریزی های مناسب را انجام دادیم و برنامه فشرده افتتاح‌های حوزه فنی عمرانی را تا پایان سال داریم.

حق‌بین با اشاره به اینکه ۳۲ پروژه تقاطعات انجام شده نقشی هرچند کوچک در تسهیل ترافیک داشته، گفت: امسال در مهرماه وضعیت ترافیکی بهتری را نسبت به سال گذشته داشتیم. در کنار اقدامات زیرساختی و زیربنایی معاونت حمل و نقل، اقدامات حوزه فنی و عمرانی در شریان‌های اصلی و نقش تقاطعات ۹۸ گانه در کاهش ترافیک بسیار اثرگذار است. برخی از پروژه‌ها به ظاهر ابعاد کوچک‌تری دارند ولی بسیار اثر گذار هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص پله‌های برقی سطح شهر نیز توضیح داد: از ابتدای سال نگهداشت پل‌های عابر مکانیزه به حوزه فنی و عمرانی منتقل شده و نسبت به بازنگری نحوه نگهداشت اقدام کردیم که تاکنون ۵۱ مورد از پل‌های مکانیزه نوسازی شده و ۱۴ دستگاه به زودی نوسازی می‌شود. همچنین تا پایان این دوره از مدیریت شهری ۶۰ دستگاه دیگر نوسازی می‌شود. همچنین موضوع نوسازی آسانسورهای شهر نیز در برنامه است.

وی بیان کرد: خاموشی‌های پله‌های مکانیزه بسیار کمتر شده است اما باید توجه داشته باشیم که اولویت ما ایمنی و جان شهروندان است بنابراین تعدادی از پله‌ها را برای انجام اقدامات ایمنی برای حفظ جان شهروندان برای مدتی خاموش می‌کنیم و برای این خاموشی‌ها از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.
افتتاح پروژه تعریض کهریزک تا آخر آذرماه

حق‌بین همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه امروز، پیمایش ۲.۷ کیلومتر مسیر اضافه را برای شهروندان کاهش می‌دهد، پروژه‌ای که ۱۰۷ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است. همچنین پروژه تعریض کهریزک را داریم که بنا بر درخواست شهردار کهریزک در حال انجام است و تا چهل روز آینده افتتاح شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پروژه یادگار امام (ره) عنوان کرد: بزرگراه یادگار امام (ره) پیچیده‌ترین پروژه شهری است که در چند بخش دنبال می‌کنیم. عملیات این پروژه در میدان فتح با سرعت در حال انجام است و به زودی در این مسیر بزرگراهی، اتصال محدوده آیت الله سعیدی برقرار و گردش‌های اضافی در میدان فتح رفع می‌شود. همچنین رفع معارضین ملکی در میدان جی با همت شهرداری منطقه ۹ انجام شده و در منطقه ۱۰ هم ظرف ماه‌های آینده رفع خواهد شد و با رفع این مشکلات، جدیت بیشتری در عملیات محدوده میدان جی خواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به پروژه شهید شوشتری گفت: ۸۰ درصد مسیر این پروژه آسفالت شده و در ابتدا و انتهای پروژه و اتصال به بزرگراه نیاز به تمهیدات ترافیکی داریم. موضوعاتی در بحث معارضین ملکی داریم که در حال پیگیری است و امیدوارم این پروژه را تا فروردین ماه سال آینده تکمیل کنیم.