خرم‌آباد - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: عمده سرقت‌های خرد در این استان توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ایوب علیپور صبح امروز شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به مقابله با ورود محموله‌های مواد مخدر از جنوب و شرق استان، اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی حدود ۲۴ باند توزیع و تهیه مواد مخدر در استان طی امسال منهدم شده است.

لزوم افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ در لرستان

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان، گفت: طی امسال ۱۲ و نیم‌تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در استان کشف و ضبط شده و در این راستا ۱۶۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به توقیف ۱۳۵ دستگاه خودرو در این زمینه و افزایش ۲۰ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در استان طی امسال، گفت: در مجموع حدود دو هزار نفر معتاد شناسنامه‌دار در لرستان داریم.

سرهنگ علی‌پور با تأکید بر لزوم افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ در لرستان از سوی دستگاه‌های متولی، گفت: فرماندهی انتظامی لرستان هیچ‌گونه مشکلی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه بحث قهری مبارزه با مواد مخدر بر عهده پلیس است و سایر دستگاه‌های متولی باید پای‌کار بیایند، گفت: پلیس هم در بحث وجود معتادان متجاهر در سطح شهرها گلایه دارد.

تهیه بانک اطلاعاتی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد از سرقت‌های لرستان خرد است، افزود: از این عدد، بیش از ۵۰ درصد توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود.

سرهنگ علی‌پور با بیان اینکه امیدواریم ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر در استان افزایش پیدا کند، دستگاه‌های متولی نیز اقداماتی دراین‌رابطه در دستور کار دارند، گفت: امر زیرساخت‌ها فراهم شود، قطعاً ظرف مدت یک هفته معتادان متجاهر در استان جمع‌آوری شوند.

سرهنگ علی‌پور با تأکید بر اینکه باید برخوردهای قضائی نیز دراین‌رابطه افرایش پیدا کنند، گفت: بانک اطلاعاتی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر را ما در استان داریم.

وی با اشاره به بحث کشت گیاهان ممنوعه در استان، عنوان کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در استان انجام شد، امسال برخوردها سه تا چهار برابر شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لرستان، تأکید کرد: متولی در این حوزه نیز جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.