اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان که خود پیگیر ممنوعیت ورود خودرو و موتور به داخل میدان نقش جهان بوده؛ این بار از ورود موتورسواران اسپانیایی به داخل این میدان استقبال کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین استقبال از سفیران شهر بارسلون خواهر خوانده اسپانیایی شهر اصفهان در روزهای اخیر با حمایت وزارت گردشگری، معاونت گردشگری اصفهان، اداره کل تشریفات استانداری و معاونت امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در میدان نقش جهان برگزار شد.

سفیران صلح و دوستی از اسپانیا، ایتالیا و آرژانتین در سفر ۱۲ هزار کیلومتری از بارسلون به نپال حرکت می‌کنند مسیر حرکت آنها در شهر اصفهان میدان انقلاب، خیابان چهارباغ عباسی، دروازه دولت، خیابان سپه و پس از آن میدان نقش جهان بوده است.

نکته مهم برگزاری این مراسم آنجاست که از سال‌ها پیش بحث ممنوعیت ورود موتورسواران و خودروها به داخل میدان ثبت جهانی نقش جهان مطرح است اما این بار اداره میراث فرهنگی استان اصفهان اجازه ورود دهها موتورسیکلت سنگین را به داخل این محوطه داده است.

ضمن اینکه نمایندگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در اصفهان نیز تعدادی از موتورسواران خود را برای استقبال از این سفیران به میدان نقش جهان فرستاده و به تعداد آنها افزوده است.

همچنین امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این مراسم سخنرانی کرده است.

سیاست دو گانه وزارت میراث فرهنگی در حفاظت از میادین میراثی جای تامل و سوال دارد.