معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از برگزاری دو مزایده مربوط به حراج اموال چای دبش در آبان ماه به منظور بهره‌برداری و فرآوری این کالاهای فله‌ای در خطوط تولید چای خبر داد.

سعید غلامی باغی معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت حراج اموال مربوط به چای دبش اظهار کرد: تفکیکی میان روش‌های تعیین تکلیف کالا توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی وجود دارد به این صورت که فروش برخی از کالاها به صورت مزایده‌های الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در استان‌های تهران، هرمزگان، البرز و کرمانشاه مقداری از محموله‌های چای دبش در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته است، گفت: این محموله‌ها در مزایده‌های قبلی از ابتدای سال تاکنون عرضه شده و ۸۱ دسته بندی کالایی معادل حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تاکنون به فروش رسیده است.

غلامی باغی اضافه کرد: به دلیل اینکه ما می‌خواهیم روش‌های فروش را تسریع و تسهیل کنیم برنامه ریزی کردیم دو حراج حضوری را برای این چای برگزار خواهیم کرد که یکی در استان هرمزگان و دیگری در استان تهران خواهد بود.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در تشریح نحوه حراج چای دبش در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: حراج حضوری استان هرمزگان مربوط به چایی‌های موجود در انبارهای استان هرمزگان است و از روز چهارشنبه دوم آبان ماه افراد می‌توانند به انبارهای ما در استان هرمزگان مراجعه کنند و از پارت چای بازدید کرده تا قیمت و کیفیت‌ها را ارزیابی کنند.

وی افزود: این فرآیند تا چهارشنبه نهم آبان ماه ادامه دارد و متقاضیان تا این تاریخ مهلت دارند ضمن بازدید، وضعیت کالاها را از نزدیک رؤیت کنند. در نهایت روز دوازدهم آبان ماه، این حراج به صورت حضوری برگزار می‌شود و در سالنی که به صورت رسمی در محل اداره کل اموال تملیکی استان هرمزگان اعلام می‌شود، همه افراد می‌توانند از سراسر کشور حضور داشته باشند. آن زمان پارت بندی‌های مربوط به این کالا برائت می‌شود و هر کسی که بالاترین قیمت را ارائه کند کالا به آن فروخته می‌شود.

غلامی با اشاره به جزئیات مزایده استان تهران بیان کرد: مشابه همین حراج را به صورت حضوری در استان تهران هم برگزار خواهیم کرد که چای‌های مربوط به استان البرز و تهران را در آن عرضه می‌کنیم. بازدید حراج حضوری استان تهران و البرز هم از چهارشنبه نهم آبان ماه شروع می‌شود و تا چهارشنبه ۱۶ آبان ماه افراد می‌توانند با مراجعه به انبارهای استان تهران و البرز از وضعیت کالا و قیمت آن اطلاع پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شنبه ۱۹ آبان ماه در تهران حراج حضوری چای دبش برگزار می‌شود، تصریح کرد: با این اقدام، زمینه تسریع در تعیین تکلیف این چای‌ها فراهم می‌شود تا در شرایط کنونی که چای از کیفیت خوبی برخوردار است و پیش از آنکه دچار افت کیفیت شود، ان شاءالله بتوانیم آنها را به بازار تولید کشور عرضه کنیم.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: حراج‌های پیش رو به این منظور انجام می‌شود که این کالاهای فله‌ای در خطوط تولید چای مورد بهره‌برداری و فرآوری قرار گیرند و با ارزش افزوده‌ای که در راستای آن ایجاد می‌شود بتوانند بخشی از نیاز مصرف یک کشور را تأمین کند.