کرج- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج عمده ترین مشکل کنونی متروی این کلانشهر را تامین واگن دانست و گفت: تاکنون دو رام قطار وارد خط ۲ متروی کرج شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حاجی قاسمی با اشاره به اینکه خط ۲ قطار شهری به عنوان یک پروژه نیمه تمام تحویل شورای ششم شهر کرج شد، مطرح کرد: قطعه نخست این پروژه اسفند ماه ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: مدیریت شهری مصمم است با تمام توان در آینده نزدیک این خط را به خط ۵ متروی تهران متصل کند. با اتصال خط ۲ قطار شهری کرج به متروی تهران بخش قابل توجهی از ترافیک پل شهید سلطانی و ورودی کرج برطرف می‌شود.

حاجی قاسمی عمده ترین مشکل کنونی متروی این کلانشهر را تأمین واگن دانست و مطرح کرد: تاکنون دو رام قطار وارد خط ۲ متروی کرج شده و باید دو رام دیگر در آینده نزدیک به آنها اضافه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: پس از بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵ متری گلشهر باید با افزایش تعداد قطارها به فاصله زمانی مناسبی برای انتقال مسافران برسیم.

وی ضمن گلایه از مسئولان دانشگاه خوارزمی گفت: به رغم تصویب واگذاری بخشی از اراضی این دانشگاه در سفر سال گذشته رئیس جمهور شهید به البرز برای احداث مرکز تعمیر و نگهداری قطارهای شهری، این دانشگاه به تعهد خود عمل نمی‌کند.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: این موضوع را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری کرده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم اراضی مورد نظر را تملک کنیم.