رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین ریاست جمهوری با بیان اینکه مواضع ایران درحمایت از جبهه مقاومت به وضوح اعلام شده است، گفت: ایران در تمام صحنه‌ها حامی جبهه مقاومت است.

حجت‌الاسلام محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت شهادت دبیر شورای سیاسی حماس، شهید السنوار، اظهار کرد: شهادت فرمانده شجاع السنوار را به همه فلسطینیان و به همه حامیان مقاومت و دوستداران آنها همینطور به همه رزمندگان این جبهه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای دیگر شهدای مقاومت آرزوی علو درجات را دارم و به دشمنان مقاومت اعلام می‌کنم که با شهادت این رهبران و این فرماندهان قوی و با شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان و با جنایاتی که مرتکب می‌شوند؛ به دنیا نشان می‌دهند و هرگز سلامت و سعادت برای آنها وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دشمنان مقاومت روز به روز در منجلاب بدبختی‌ها و نکبت، خواری و ذلت فرو خواهند رفت؛ و قطعاً بدانند که این جنایت‌ها نمی‌تواند رژیم اشغالگر قدس را از نابودی حتمی که در انتظار او هست، برهاند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین ریاست جمهوری خطاب به رزمندگان جبهه مقاومت بیان کرد: امیدوارم هرچه بیشتر در راه مقاومت و ایستادگی ضربه‌های سهمگین و سنگین خودتان را بر پیکر رژیم اشغالگر و پوسیده صهیونیستی وارد کنید. همانطور که می‌دانید جمهوری اسلامی همواره اعلام کرده، حامی جبهه مقاومت است و این را مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌اند. همواره در کنار مقاومت هستند و از آن حمایت می‌کنند.

ایران در هر شرایطی در کنار جبهه مقاومت خواهد ایستاد

حجت‌الاسلام اختری تصریح کرد: جمهوری اسلامی در هر زمینه به هر میدانی که نیاز باشد، آنچه را که تشخیص می‌دهد در دفاع و حمایت از مقاومت انجام خواهد داد. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هیچ‌گونه تعللی در حمایت از مقاومت به خود راه نخواهد داد. شاهد بودیم در تجاوزهای آشکار رژیم صهیونیستی بر لبنان و ضاحیه و مناطق مختلف لبنان که بیش از دو میلیون نفر آواره کرده‌اند، باید بدانند جمهوری اسلامی در کنار این‌ها ایستاده است.

وی گفت: ایران در کنار مردم لبنان و فلسطین خواهد ایستاد و مقام معظم رهبری در نماز جمعه پیروزی و جمعه النصر به طور کامل بیان فرمودند. رئیس جمهور محترم در بیانات مختلف اعلام کرد در کنار مردم لبنان ایستاده‌ایم و هر نوع پشتیبانی از آنها انجام خواهیم داد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین ریاست جمهوری به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اعزام هیئتی از دفتر ایشان به سوریه و لبنان اشاره کرد و یادآور شد: این هیئت برای ابلاغ سلام و تعزیت رهبر انقلاب همچنین محبت‌ها و عنایات ایشان برای جبهه مقاومت به دولت، مسئولین لبنانی و مردم لبنان اعزام شد و ما چند روز به این دو کشور رفتیم و به لطف خدا وظیفه‌ای که بر عهده ما بود انجام دادیم.

حجت‌الاسلام اختری، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مسئولین در این سفرها مواضع واضح جمهوری اسلامی را اعلام کردند و پس از آن قالیباف رئیس مجلس نیز به لبنان سفر کرد و برای شرکت در اتحادیه بین المجالس شرکت کرد و بر ایستادگی در کنار مردم لبنان و فلسطین تاکید کرد.

وی گفت: این نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در تمام این صحنه‌ها، حامی مردم لبنان، فلسطین و جبهه مقاومت است. عراقچی در سفر به کشورهای منطقه، مواضع ایران را به آنها اعلام کرده همچنین بر حمایت از جبهه مقاومت تاکید کرده و از همه آنها خواسته تا از سکوت خود دست بردارند و بر حسب وظایف خودشان در این برهه تاریخی، عمل کنند.

سفر مقام‌های ایران به منطقه آثار خود را بر جای گذاشت

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین ریاست جمهوری افزود: الحمدلله تلاش‌های سیاسی مقام‌های عالی رتبه کشور ما در رابطه با جبهه مقاومت در منطقه و کشورهای خارج از منطقه آثار خود را بر جای گذاشته است. عملیات وعده صادق ۲ در همان روزهایی صورت گرفت که ما در لبنان بودیم و به طور کامل فضای منطقه را تغییر داد. نشان داد جمهوری اسلامی در دفاع از مردم فلسطین و لبنان هیچ‌گونه تعللی ندارد.

حجت‌الاسلام اختری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستادگی می‌کند و هر وقت لازم باشد ضربات محکمی به آنها وارد خواهد ساخت. عملیات وعده صادق ۲ انعکاس بسیار عجیبی در میان مردم فلسطین بر جای گذاشت و همه مردم به خیابان‌ها آمده بودند؛ همینطور در کرانه باختری و دیگر مناطق، آنها شادمان بودند و شیرینی پخش می‌کردند. هلهله کنان شادی کردند و تکبیر می‌گفتند. در لبنان همانطور که مردم زیر بمباران‌ها بودند اما در همین حال در نقاط مختلف مطابق رسم خودشان در شادی‌هایشان تیراندازی هوایی کردند. شوق و شعف خودشان را از این اقدام جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

وی تلاش‌های سیاسی جمهوری اسلامی در حمایت از جبهه مقاومت را مؤثر دانست و افزود: مقامات کشورمان در سفرهایشان مواضع روشن جمهوری اسلامی را مطرح کردند و توانستند نگاه ایران را واضح و روشن بیان کنند و در راه ایستادگی و مقاومت در کنار مردم فلسطین ثبات قدمشان را نشان دهند.