کتاب «پرسه‌زنی در سکوت شهر» نوشته حامد قصری توسط انتشارات خط و طرح منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «پرسه‌زنی در سکوت شهر» نوشته حامد قصری به تازگی توسط انتشارات خط و طرح منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب گوشه‌ای از زندگی و آثار مرتضی نعمت‌الهی، مجسمه‌ساز و نقاش اصفهانی را روایت می‌کند.

«پرسه‌زنی در سکوت شهر»، خلاصه‌ای از یک گفت‌وگوی چندساله با مرتضی نعمت‌الهی است که در ۷ فصل با عناوین اصفهان، هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، دانشکده هنرهای زیبای تهران، پاریس، اصفهان، آتلیه و شهر تنظیم شده است. گویی این مکان‌ها مرتضی نعمت‌الهی را برای پرسه‌زنی فراخوانده‌اند و او در نهایت شهر را برگزیده است.

مرتضی نعمت‌الهی متولد ۱۳۲۴، از نقاشان و مجسمه‌سازان مطرح اصفهان است که پس از گذراندن دوره لیسانس مجسمه‌سازی در دانشکده هنرهای زیبای تهران، چند سال در فرانسه به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۶۹ به زادگاهش، اصفهان بازگشت. او از سال ۱۳۴۹ آثارش را به نمایش گذاشته و مجسمه‌های متعددی از جمله تندیس‌های شیخ بهایی، فردوسی، علی‌اکبر معمار و طیران از او در فضای شهری نصب شده است.

حامد قصری، نویسنده این کتاب نیز، متولد ۱۳۵۸ اصفهان است که با پرداختن به تاریخ معاصر اصفهان با رویکرد جریان‌های فرهنگی و هنری، آثار دیگری را نیز منتشر کرده است. «قهرمان تنهایی در یک شهر / درنگی در تجربه، اندیشه و زیست جریان جنگ ادبی اصفهان»، «ردپای بازمانده در شهر / جستارهایی از تاریخ عکاسی اصفهان»، «تاریک خانه‌های یک شهر / تاریخ شفاهی چند نسل از عکاسان اصفهان، «بهرام صادقی / تاریخ شفاهی زندگی و زمانه‌ی این نویسنده» از جمله کتاب‌هایی است که پیش از این از حامد قصری منتشر شده است.

قصری در زمینه ساخت مستند نیز فعال بوده و تاکنون مستندهای «تاریخ اجتماعی عکاسی در اصفهان» و «آقای نویسنده زنده است» (روایتی از زندگی و آثار بهرام صادقی) را تولید کرده است.

این‌کتاب با ۱۱۷ صفحه عرضه شده است.