سنندج-رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: ۱۳۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در ۶ ماهه اول سال جاری توسط ستاد دیه استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی ظهر شنبه به خبرنگاران رسانه‌های کردستان اعلام کرد: امسال در نیمه نخست سال تعداد ۱۳۷ نفر از زندانیان محکوم مالی از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی افزود: آزادی زندانیان به همت ستاد دیه استان انجام شد که با کمک‌های خیرین، بنیاد مستضعفان، تسهیلات بانکی، گذشت شکات، اعسار، تسهیلات و نقدینگی مددجویان به سرانجام رسید.

وی بیان کرد: مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۹۳ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری کردستان به فعالیت انجمن حوایت از زندانیان وستاد دیه استان پرداخت و عنوان کرد: این دو مجموعه برای حمایت از زندانیان در کردستان فعال هستند و اقدام به ایجاد منابع مالی پایدار کرده‌اند.

حسینی یادآور شد: منابع پایدار انجمن حمایت از زندانیان با حمایت‌های دستگاه قضائی و دستگاه اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی استان کردستان به ثمر نشسته است.

وی از خیرین و مردم استان خواست همواره برای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد پیشقدم شوند و زمینه بازگشت آنها به خانواده‌هایشان را فراهم کنند.