اردبیل- معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: «یحیی سنوار» به عنوان اسطوره مردم فلسطین تا آخرین لحظه شهادت در اهداف و آرمان‌های خود ثابت قدم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حبیبی بعد از ظهر شنبه در آئین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در اردبیل ضمن تسلیت شهادت «یحیی سنوار» اظهار کرد: این شهید بزرگوار به عنوان اسطوره مردم فلسطین تا آخرین لحظه شهادت در آرمان‌ها و اهداف خود ثابت قدم بود و برای همه مسلمانان جهان این یادگاری را از خود به جا گذاشت.

وی افزود: رزمندگان و مبارزان فلسطین و غزه و حزب الله لبنان همان کسانی هستند که راه امام حسین (ع) را دنبال می‌کنند و رژیم نژادپرست صهیونیستی گمان کرد با شهادت «سید حسن نصرالله»، «اسماعیل هنیه»، «یحیی سنوار» و شهدای جبهه مقاومت می‌تواند این نهضت آزادی بخش را خاموش کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت ادامه داد: این خون‌ها و پایداری‌ها باعث شعله‌ور شدن این نهضت شده و همه جهانیان به ذات پلید صهیونیست‌ها پی برده‌اند.

حبیبی مأنوس بودن با قرآن را افتخار بزرگی دانست و ادامه داد: هر چقدر با قرآن مأنوس باشیم مشکلات فردی و اجتماعی ما کمتر می‌شود و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، اگر قرآن در دل ما و زندگی ما وجود داشته باشد شاهد هیچ بن‌بستی در زندگی و جامعه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما دانشگاهیان وظیفه داریم در زمینه‌های مختلف انسجام و همدلی و وفاق قوی‌تری داشته باشیم، افزود: دانشجویان و جوانان قرآن در این زمینه می‌توانند مؤثر باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به نقش مهم انجمن‌های علمی دانشجویی در پژوهش‌های قرآنی خاطرنشان کرد: توجه به عمق قرآن و مأنوس بودن با معارف قرآن از جمله اقداماتی است که ما دانشگاهیان می‌توانیم انجام بدهیم و انجمن‌های علمی دانشجویی نیز می‌توانند با پژوهش‌های قرآنی در این راستا حرکت کنند.

در این مراسم از دو کتاب «کار برای خدا دلسردی ندارد» در خصوص اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه و «ره آورد» پیرامون گزارش عملکرد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رونمایی شد و همچنین از برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با کسب ۴۸ رتبه ملی و کشوری توسط دانشجویان، اساتید و کارکنان در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حائز رتبه اول کمی و رتبه دوم کیفی کشوری شده است.