رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پی شهادت یحیی سنوار در پیامی نوشت: شهید سنوار نه تنها در فلسطین بلکه در سطح جهانی به عنوان نماد شرافت انسانی شناخته می‌شود.

سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پی شهادت یحیی سنوار از رهبران و مجاهدان بزرگ فلسطینی، پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ یُرۡزَقُونَ

قدس عزیز، غزه قهرمان و فلسطین مظلوم؛ الگوی بی‌بدیل مقاومت و ایستادگی

حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، همواره بر اهمیت مقاومت در برابر ظلم و استکبار تأکید داشتند و معتقد بودند که مقاومت اسلامی نه تنها وظیفه‌ای شرعی، بلکه راهی برای حفظ هویت و استقلال ملت‌های مسلمان است. ایشان از ابتدای مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی در شهریور ۱۳۴۱ «فلسطین» را مسأله اصلی جهان اسلام عنوان کردند؛ نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام عظیم‌الشان، ابتکاری انقلابی بود که امروز در سراسر جهان پاس داشته می‌شود. امروز نیز رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، تمام قد از فلسطین و جبهه مقاومت حمایت می‌کنند و صراحتاً اعلام می‌دارند که ما در کنار هر جریانی که علیه رژیم صهیونی گام بردارد، محکم ایستاده‌ایم و از آن پشتیبانی می‌کنیم.

ما فراموش نمی‌کنیم که سالیان متمادی تنها ابزار دفاعی فلسطینِ مظلوم در برابر صهیونیست‌های غاصب و قصاب، در ابزارهایی طبیعی همچون «سنگ و چوب» خلاصه می‌شد؛ سنگ و چوبی که امروز به فضل الهی و با دستیابی جبهه مقاومت به توانمندی‌های شگفت‌انگیز دفاعی، به موشک و پهپاد و سلاح‌های پیشرفته تبدیل شده و کابوس‌های رژیم پوشالی صهیونی را بسیار بیشتر از گذشته کرده است.
شهادت فرمانده غیور شهید یحیی سنوار برای جنبش حماس، ملت فلسطین و جریان مقاومت، سخت و دردناک است اما آنچه اهمیت دارد این نکته است که شهادت سنوار به عنوان یک نقطه عطف و نماد جدید از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی شناخته شد.

شهید یحیی سنوار زندگی خود را وقف مبارزه برای آزادی فلسطین کرد و همواره بر اهمیت مقاومت مسلحانه در برابر صهیونیست‌های غاصب تأکید داشت؛ او، هم مدافع مردم فلسطین و هم نماد شرافت انسانی و مقاومت در برابر ظلم بود.

شهید سنوار نه تنها در فلسطین بلکه در سطح جهانی به عنوان نماد شرافت انسانی شناخته می‌شود. او حقیقتاً نماینده‌ای از مقاومت در برابر ظلم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود که به خاطر تعهدش به آرمان فلسطین، مورد احترام قرار می‌گرفت. هیچ آزاده‌ای در جهان نیست که این مجاهدت شهید سنوار را دیده باشد و در دل خود چنین مبارزه شگفت‌انگیز و جانفشانی و شهادتی را آرزو نکند.

نفرت‌های مردم در سراسر جهان از رژیم صهیونیستی به عنوان یک پدیده جهانی، در حال گسترش و ریشه گرفتن است؛ نفرتی که ناشی از جنایات مکرر، وحشیانه و سبعانه این رژیم علیه مردم، کودکان و زنان بی گناه فلسطینی و دیگر ملت‌های منطقه از جمله لبنان است.

بار دیگر تاکید می‌کنیم، ای شهدای عزیزِ جبهه مقاومت که قهرمانان همیشه زنده امروز و آینده هستید! شما با فداکاری و جانفشانی خود، راه آزادی ملت فلسطین را روشن کردید. خون شما نه تنها نماد مقاومت است بلکه الهام‌بخش نسل‌های آینده برای ادامه مبارزه خواهد بود. ما به یاد شما ایستاده‌ایم و بر ادامه راهتان تأکید می‌کنیم.

فلسطین، سرزمین تاریخ و مقاومت و صدای مظلومان عالم بوده و تنها یک مکان نیست؛ نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم است و بر کسی پوشیده نیست که حمایت و حرکت جبهه مقاومت هرگز متوقف نخواهد شد و با عزم راسخ به سوی پیروزی تا نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی پیش خواهد رفت.

سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین