کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با تاکید بر مشکلات عدیده شهر کرمانشاه از نمره ضعیف مدیریت شهری در کرمانشاه خبر داد و گفت: ۸۰ لایحه شهرداری در شورای شهر معطل است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت شورای شهر کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شهر کرمانشاه به‌دلیل برخورداری از جمعیت بیش از یک میلیون نفری باید دارای برنامه‌ریزی مدیریت شهری باشد.

وی افزود: مدیریت شهر کرمانشاه در حوزه‌های مختلف دارای مشکلات مخصوص به خود است که برای حل آن باید برنامه داشت زیرا رضایت‌مندی مردم بسیار مهم است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهروندان از وضعیت مدیریت شهر رضایت ندارند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر با توجه به پذیرش مسئولیت به عنوان نماینده مردم باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

صحرایی بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود هم‌اکنون ۸۰ لایحه شهرداری در شورای شهر معطل است که با توجه به عملکرد شورا به نتیجه نرسیده و بلاتکلیف است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری یک فرآیند چندبخشی و زنجیره‌وار است به معنای آنکه نیازمند برنامه‌ریزی در تمام حوزه‌ها هستیم و مردم انتظار دارند خدمات مطلوبی دریافت کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط نامطلوب شورای شهر کرمانشاه، گفت: با توجه به تصمیم‌گیری صورت گرفته در شورای حل اختلاف استان پرونده برای صدور رأی نهایی به هیأت حل‌اختلاف کشور ارسال شده است.

صحرایی تأکید کرد: با توجه به پیگیری برای انحلال شورای شهر کرمانشاه اما اعضا باید تا زمان پایان مسئولیت خود پاسخگوی مردم باشند و امور مربوط به شهروندان و مدیریت شهر را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه وضعیت قابل قبولی ندارد، خاطرنشان کرد: نباید تمام مشکلات برعهده یک نفر باشد زیرا شورا از مجموعه‌ای از افراد تشکیل شده و پیگیری امور وظیفه تمام اعضا است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید مدیریت شهر جدی تلقی شود، افزود: اعضای شورای شهر حتماً نسبت به انجام وظیفه نظارتی و قانون‌گذاری خود عمل کنند.

صحرایی بیان کرد: سومین جلسه فوق‌العاده شورای شهر کرمانشاه روز سه‌شنبه اول آبان ماه برگزار می‌شود و مرخصی از تمام اعضا برای حضور پذیرفته نخواهد شد.