کرج- فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: کرج از امروز آماده برگزاری کنگره شهدای استان البرز در سال آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رمضانی صبح یکشنبه در آئین افتتاح ستاد کنگره شهدای کرج که با حضور فرمانده سپاه استان البرز برگزار شد، مطرح کرد: کرج از امروز آماده برگزاری کنگره شهدای استان البرز در سال آینده است.

وی هدف از برگزاری کنگره شهدا را تکریم و ادای دین به شهیدان دانست و ضمن تسلیت شهادت یحیی سنوار افزود: طبق آیات الهی شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند. راه و روش شهدا اهدنا الصراط المستقیم است و باید آن را به نسل بعد منتقل کرد.

رمضانی گفت: نسل جدید نیز باید مانند این شهید در مسیر اهدنا الصراط المستقیم قرار گیرند. شهدا چراغ راه و تابلوی راهنما هستند که این مهم باید به درستی تبیین شود و غفلت از راه شهدا ما را به رانت خواری، بد ذاتی، بد طینتی و بدجنسی خواهد کشاند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که فرهنگ شهدا توسعه یابد و نسل جدید چرایی این فرهنگ را درک کند، مطرح کرد: مجموع شهدای جنگ تحمیلی ۱۹۶ هزار و ۸۳۷ نفر است که از این تعداد ۶ هزار و ۳۳۳ نفر شهیده هستند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد از شهدای ما بین ۲۲ تا ۲۳ سالگی، ۱۱ درصد بین ۲۴ تا ۲۹ سالگی، ۱۴ درصد بالای ۳۰ سال هستند و سه درصد زیر ۱۴ سال هستند، افزود: ۳۱ درصد شهدا بین ۱۵ تا ۱۹ سال هستند که این نشان از بلوغ جوانان آن دوران است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج خاطرنشان کرد: هدف از رشادت‌های جوانان انقلاب و راه شهدا باید در کنگره شهدا با زبان هنر برای نوجوانان و نسل جدید به درستی تبیین شود.