مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور از همکاری سازمان مدیریت بحران و وزارت میراث فرهنگی در بازار تهران خبر داد.

خبرگزاری مهر - گروه جامعه: بازار تهران در دوره قاجار بنا شده است و حدود ۱۱۰ هکتار مساحت دارد و هم‌اکنون تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰۰ هزار واحد تجاری در آن مستقر است.

بازاری که از راهروها و دالان‌های بسیار قدیمی تشکیل شده و در دل آن مساجد و بناهای تاریخی زیادی وجود دارد نظیر مسجد جامع و مسجد امام.

این بازار در میان خیابان‌های مولوی در جنوب، خیابان مصطفی خمینی در شرق، پانزده خرداد در شمال و خیام در غرب قرار گرفته‌است.

یکی از موضوعات مهم درخصوص بازار تهران بحث ایمنی و عمر بناهای احداث شده در آن است. موضوعی که همواره ذهن افراد مختلف را به خود مشغول کرده که در صورت وقوع یک حادثه طبیعی چه بر سر مردم داخل بازار می‌آورد.

محمدحسن نامی، رئیس سابق سازمان مدیریت بحران و مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره همکاری با وزارت میراث فرهنگی در حوزه مقاوم سازی بناهای تاریخی بیان کرد: با وزارت میراث فرهنگی همکاری داریم مانند بازار تهران که برای آن جلساتی برگزار شد ما در آنجا چند مانع داریم.

وی ادامه داد: برخی از مغازه‌ها و ساختمان‌ها اوقافی هستند برخی هم میراث فرهنگی ورود پیدا کرده است باید یک بینشی ایجاد شود. با این وجود همکاری خوبی داریم. وزارت میراث فرهنگی در این زمینه ورود پیدا کرده است.

مشاور وزیر کشور همچنین به بازدید سال گذشته خود از قلعه فلک الافلاک اشاره کرد و گفت: اقداماتی انجام شده و باید کارهای دیگری نیز برای مقاوم سازی این بنا انجام شود تا پایداری آن را حفظ کنیم.

نامی گفت: اگر مواردی بحرانی باشد به آنها بودجه می‌دهیم وگرنه باید از بودجه وزارت کشور استفاده شود. ممکن است بگویند که اگر یک ساختمانی بودجه برای رفع خطر نداشته باشد، می‌ریزد بنابراین به مقاوم سازی این بناها کمک می‌کنیم.