اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: باید مراقبت کرد که با برخی تصمیمات غلط و نامتناسب، سبب تغییر روحیه‌های دینی نشویم، زیرا جهاد و در میدان جنگ قرار گرفتن جزئی از دین است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح یکشنبه در دیدار با مدیر کل امور ایثارگران قوه قضائیه با اشاره به تفاوت رزمندگان جبهه مقاومت با سربازان رژیم صهیونیستی اظهار کرد: فرق ما با آنها در این است که در مسئله جنگ و جهاد، رزمنده ما با دل و جان وارد میدان می‌شد و برای پول نمی‌رود، بلکه برای خدا وارد این میدان شده است.

وی افزود: اینکه نتانیاهو تصور کرده اگر سران حزب الله را شهید کند حزب الله و مقاومت از بین می‌رود از این جهت است که آنها به خود نگاه می‌کنند که اگر سران آنها از بین بروند سربازان اسرائیل از میدان نبرد فرار می‌کنند و تفاوت ما با آنها در این مسئله است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر حفظ روحیه ایثار و جان دادن در راه خدا در بین مردم، تصریح کرد: باید این روحیه در ما نهادینه شود و باید مراقبت کرد که با برخی تصمیمات غلط و نامتناسب، سبب تغییر روحیه‌های دینی دراین زمینه نشویم، زیرا جهاد و در میدان جنگ قرار گرفتن جزئی از دین است.

آیت الله طباطبایی همچنین به مسئله نواقص برخی از قوانین در کشور به خصوص قوانین برخورد با افراد معتاد و حمل کنندگان جزئی مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: برخی از جرایم مصداق مفسد فی الارض نبوده، اما در قانون با آن همانند مفسدالارض برخورد می‌شود.

در ابتدای این دیدار نیز مدیر کل امور ایثارگران قوه قضائیه گزارشی از امور ایثاراگران ارائه کرد و گفت: دستگاه قضائی ۳۰۰ شهید و از جمله ۶۰ قاضی شهید در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده است و ۳۱ درصد از پرسنل ما در قوه قضائیه، ایثارگر هستند.

وی افزود: قوه قضائیه در کنار اینکه باید به ایثارگران خود خدمت ارائه دهد باید به ایثارگران کل کشور نیز خدمات حقوقی و قضائی ارائه کند.

وی اضافه کرد: کاری که از بُعد حمایت‌های قضائی، بنیاد شهید باید انجام می‌داد با استفاده از ظرفیت درون دستگاه و مرکز وکلا و زیر نظر استان، برای دادن مشاوره، هماهنگی‌های آن انجام شد و این کار برای استان رقم زده شد.