اهواز - دادستان عمومی و انقلاب شوشتر در خصوص پیشگیری از آلودگی هوای ناشی از برداشت نیشکر، تذکرات لازم را به مسئولان شرکت کشت و صنعت کارون اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی امیری پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق عامه که با موضوع هوای پاک برگزار شد، اظهار کرد: اداره جهاد کشاورزی باید نسبت به آموزش کشاورزان در خصوص مضرات ناشی از سوزاندن بقایای کشاورزی اقدام و نظارت لازم را بر این امر داشته باشد.

وی افزود: با توجه به فصل برداشت نیشکر، شرکت کشت و صنعت کارون نیز در زمان‌بندی و با انجام کار تحقیقاتی، اقدامات لازم را به منظور پیشگیری از آلودگی هوا انجام و با برداشت سبز، از آلودگی هوا پیشگیری کند.

امیری از اداره‌کل محیط زیست استان خواست تا به عنوان دستگاه ناظر در ارتباط با آلودگی هوا و به منظور سنجش آلودگی هوا، نصب دستگاه مربوطه را پیگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب شوشتر گفت: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود و در موارد استثنایی که آتش‌زدن نباتات یا بقایای گیاهی تنها راه دفع آفات و بیماری‌ها و آلودگی‌های گیاهی باشد، بر اساس شرایطی که توسط وزارت جهاد کشاورزی و با تأیید سازمان تدوین و ابلاغ می‌شود، اقدام می‌شود.