بندرعباس -مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: بدون شک این مهم نیازمند تصویب اعتبارات و همچنین حمایت‌های استانی و ملی ویژه فعالیت‌های شیلاتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بارانی در نشست هم اندیشی توسعه شیلاتی ابوموسی، با بیان اینکه ظرفیت‌های شیلاتی این جزیره راهبردی به ویژه در حوزه پرورش ماهی در قفس کم نظیر است، اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار برنامه‌های خوبی برای توسعه شیلاتی این جزیره در دستورکار داریم و بی‌شک در آینده‌ای نزدیک شاهد گام‌های مثبتی از سوی شیلات استان در این مسیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: صید و صیادی پویا، وجود منابع عظیم و تنوع گونه‌های مختلف آبزیان، توانمندی بالقوه در زمینه آبزی پروری دریایی از دیگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی در ابوموسی است.

مدیرکل شیلات هرمزگان از مهم‌ترین پیشنهادات و تصمیم‌های این نشست را تشکیل کمیسیون ویژه برای توسعه شیلات ابوموسی با نشست‌های ماهانه، اختصاص مشوق برای صید و صیادی ابوموسی، جذب سرمایه گذار برای کارخانه تن ماهی ابوموسی، بازگردانی شناورهای صیادی میهمان به ابوموسی، تسریع در راه اندازی سردخانه ابوموسی توسط گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی، تکثیر و پرورش ماهی در قفس در جزیره عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع ظرف یک هفته تمامی پیشنهادات برای تهیه بسته حمایتی شیلاتی شهرستان ابوموسی به شیلات استان تحویل و تا حصول نتیجه پیگیری شود.

بارانی توضیح داد: شهرستان ابوموسی با بهره‌مندی بیش از ۱۰۰ فروند شناور صیادی قایق و لنج، ضمن ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه صیادی، توانسته سالیانه حدود یکهزار و ۸۰۰ تن از میزان صید را به خود اختصاص دهد.