مراسم رونمایی از کتاب «شاهنامه بزرگ ایلخانی (ابوسعیدنامه)» سه‌شنبه اول آبان در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «شاهنامه بزرگ ایلخانی (ابوسعیدنامه)» سه‌شنبه اول آبان با حضور نویسنده و مترجمان در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

ابوسعیدنامه، نامی است که نگارنده کتاب، ابوالعلاء سودآور نویسنده و ایران‌شناس برجسته، برای این شاهنامه پیشنهاد کرده است. در خصوص سبب این نام‌گذاری وی معتقد است که نسخه مذکور برای ابوسعید بهادرخان، فرمانروای ایلخانی پدید آمده است، و دوست‌محمد در دیباچه معروف خود بر مرقّع بهرام‌میرزا از این موضوع یاد کرده است. این اثر، نسخه‌ای منحصربه‌فرد و احتمالاً کهن‌ترین نمونۀ مصوّر از روزگار ایلخانی است.

در این کتاب ابوالعلاء سودآور به بررسی و تحلیل نگاره‌های این نسخه خطی تاریخی پرداخته و اطلاعات تازه‌ای پیرامون تاریخچه و نحوه شکل‌گیری و تولید این نسخه مصور ارائه کرده است. لازم به ذکر است ۷۲ نگاره شاهنامه بزرگ ایلخانی در این اثر، توسط نشرخانه فرهنگ و هنر مان به صورت رنگی منتشر شده است.

مراسم رونمایی از این‌کتاب، روز سه‌شنبه اول آبان از ساعت ۱۵ در سالن اجتماعات کتابخانه و موزه ملک به نشانی میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، خیابان سی‌تیر، خیابان یارجانی، میدان مشق، کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.