حجت الاسلام علی اکبر براتی گفت: برای رژیمی چون اسرائیل که با دروغ خلق شده و به دنیا آمده و مجبور است با دروغ هم زندگی کند واقعیت نهایی نابودی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی‌اکبر براتی در ویژه برنامه تلویزیونی ثریا که شامگاه شنبه ۲۸ مهر از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، درباره سرانجام اسرائیل گفت: برای رژیمی که با دروغ خلق شده و به دنیا آمده و مجبور است با دروغ هم زندگی کند واقعیت نهایی نابودی است. اسرائیل می‌خواهد در این جنگ اراده‌ها را بزند اما سرانجام خودش در باتلاق دروغ وجودی اش خواهد مرد!

وی افزود: در پیام و بیان رهبر انقلاب بر همه امت اسلامی واجب و فرض است که برای کمک به غزه و لبنان وارد معرکه شوند، اما عمل به این فرض چگونه ممکن است در حالی که متأسفانه کشورهای اسلامی نه‌کم کاری که بی عملی داشتند، و حتی در زمین دشمن بازی کردند. آن‌هایی که موشک جبهه مقاومت در عراق و یمن را رهگیری می‌کنند چطور نام خودشان را مسلمان می‌گذارند! مشکل ما این است که هنوز به مفهوم امت اسلام طبق گفته رهبری نرسیده‌ایم و این مفهوم گمشده ماست.

این‌پژوهشگر در ادامه گفت: این‌قدر فاصله بین امت اسلامی زیاد شده که کمتر کسی در دنیاست که با شنیدن اسلام دو میلیارد مسلمان را تصور کند! دیگر کار از حکام گذشته و باید به فکر رابطه امت با امت بود. دانشجویان، متخصصان و پزشکان کشور ما باید با همه متخصص‌ها در کشورهای اسلامی وارد گفتگو و همفکری شوند. پزشکان جهان اسلام برای کمک به مجروحان غزه و لبنان چه می‌کنند؟! در غزه با کمبود پزشک مواجهیم، در لبنان هم ممکن است همینطور شود. خیلی از بحث‌های فن‌آورانه امروز نیاز به حضور مستقیم هم ندارد، اما تبیین مسائل برای مردم خودمان و سایر کشورها اهمیت دارد. جنگ کنونی فقط به سبک و سیاق گذشته صرفاً نظامی نیست. اسرائیل اراده‌ها را نشانه گرفته، هر چقدر در تبیین بهتر بتوانیم عمل کنیم، به درک بیشتری در جنگ شناختی می‌رسیم.

حزب الله لبنان پیروز قصه مقاومت در غزه

حجت‌الاسلام براتی در ادامه گفت: لبنانی‌ها حتی از خود ما در غزه جلوتر بودند. نگفتند که حماس تنها برود و در غزه هر طور می‌خواهد بایستد؛ بلکه درست فردای طوفان الاقصی به کمک غزه رفتند و هنوز هم برای غزه هزینه می‌دهند تا جایی که وجود سید حسن نصرالله را نثار مقاومت و جنگ در غزه کردند. این فداکاری‌های لبنان با چه حساب و کتاب دنیایی قابل شمردن است؟! از آن طرف یمن را می‌بینیم که می‌گوید ما همین تکه نان خودمان را با شما (غزه) قسمت می‌کنیم اما از شما دست نمی‌کشیم.

یحیی سنوار، شهیدی که اهل سنت بود اما نه اهل ذلت

وی افزود: یحیی سنوار به عنوان یک مسلمان اهل سنت صادقانه و مخلصانه به سنت پیامبر عمل کرد و این پیام را در تاریخ به یادگار گذاشت؛ برای کودکان ریاض، عمان، قاهره، حلب و هر جایی در این امت واحده، که نمی‌شود مدعی سنت بود اما به آن پشت کرد. مگر سنت الهی چیست جز مقاومت و استقامت؟ آن‌هایی که نسخه سازش و ذلت را برای امت پیامبر می‌پیچند آنها اهل ذلت اند! شهید سنوار اهل سنت و مقاومت بود اما نه اهل ذلت. مجروح و نشسته و تنها بود اما مقتدر. او مشت خالی عالم نمایان جاهل و مسلمانان را باز کرد. شهید سنوار با آخرین سلاحش ایستاد. دیدار ما به رجعت و در ظهور، برای انتقام خون‌های به ناحق ریخته شده!

محسن مقصودی در بخش دیگری از برنامه ثریا با اشاره به اینکه شهادت حماسی و عاشورایی یحیی سنوار باعث خروش و جوشش در رزمندگان مقاومت می‌شود گفت: نحوه شهادت او همه ما را برای یک عملیات مهم نیم خیز کرده. وی افزود: اسرائیل با همه ادعاها و کمپانی‌های رسانه‌ای اش حماقت کرد و تصویر جنایتشان را منتشر کرد! اما خبر ندارند از حماسه‌ای که درون این تصویر خلق شده و هزاران یحیی سنوار در دل غزه و لبنان متولد می‌شوند.

وی افزود: اگر در ایران حواسمان نباشد و درگیر دوقطبی‌های کاذب اجتماعی سیاسی شویم گرفتار طراحی‌های دشمن می‌شویم. اسرائیل در کنار جنگ نظامی در حال جنگ ادراکی و شناختی علیه ماست.

سنوار ایرانی‌ها را یاد شهید حججی انداخت

علی صدری نیا کارگردان و مستند ساز، نیز در این باره گفت: وقتی تصاویر و فیلم‌های شهادت سنوار بیرون آمد و واکنش‌های فضای مجازی را دیدیم به یاد شهید حججی عزیز خودمان افتادیم. داعش هم در آن زمان تصور می‌کرد که یک نیروی ایرانی را ذلیل کرده و قدرتش را نشان می‌دهد! اما نگاه شهید را یادتان هست؟! ما تا آن روز مثل سنوار او را نمی‌شناختیم و نمی‌دانستیم که قهرمان ما می‌شود

وی افزود: میلیونها نفر در دنیا دیدند که یحیی سنوار نه در تونل و مخفیگاه که تا آخرین گلوله و نفس جنگید. او یک قهرمان مبارز را تداعی کرد و برای نسل‌های آینده یک میراث شد.

کارگردان مستند تهران دمشق با اشاره به شکاف‌های ایجاد شده در سوریه گفت: همان کسانی که این نقشه انشقاق، جنگ داخلی و ویرانی سوریه را کشیدند همان‌ها طراح یک نقشه مشابه برای ایران اند. امروز همان نقشه‌ها در لبنان هم هست مثل بی ثباتی سیاسی در لبنان که کار را به جایی رسانده که رئیس جمهور هم نمی‌توانند انتخاب کنند! اما در ایران، رهبر انقلاب روبروی بی ثباتی نظام سیاسی ایستاد و مانع از فروریختگی سیاسی شد.

صدری‌نیا به نقل از یک شهروند لبنانی که در جریان حملات اسرائیل خانواده خود را از دست داده گفت: در لبنان داستان‌ها و اتفاقاتی در جریان است که از دوربین‌ها جا می‌ماند. روایت‌های ناگفته بسیاری در دل بمباران هاست که برای تیم مستند ساز ما شنیدنی و تأمل برانگیز بود.

وی افزود: در یکی از مناطق بیروت ساختمانی را زده بودند و چندین خانواده به طور کامل به شهادت رسیده بودند جز یک جوان بیست و چند ساله که از موج حملات اسرائیل جان سالم به در برده بود. او برای ما روایت می‌کرد که این اتفاق فقط دو روز بعد از شهادت سید حسن بود و پدرم به قدری از نبود سید منقلب شده بود که می‌گفت کاش ما هم به او محلق می‌شدیم. این شهروند لبنانی همچنین به مستند سازان ایرانی حاضر در بیروت و در پاسخ به نحوه مقاومت و ایثار مثال زدنی لبنانی‌ها گفته بود که ما همه در اینجا سربازان سید قائد (رهبر انقلاب) هستیم و برای یک آرمان می‌جنگیم!

واقعیت میدانی در جنوب لبنان چیست؟

در ادامه این‌برنامه تلویزیونی سید حسن حسینی خبرنگار صداوسیما در بیروت و تحلیل گر مسائل منطقه به تشریح اوضاع میدانی در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی پرداخت و گفت: در حال حاضر و در خط مرزی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی و کوهپایه‌های بلندی‌های جولان در سمت شمال اسرائیل، بیش از هفتاد هزار نظامی رژیم صهیونیستی در قالب ۵ لشکر زرهی مستقر هستند. در بخش شرقی نیز که به دریای مدیترانه متصل است تعداد نیروهای حزب الله صدها نفر در مقابل لشکرهای زرهی اسرائیل تخمین زده می‌شود. حزب الله به تعداد بیشتری نیرو در این منطقه نیاز ندارد، چرا که شیوه جنگ حزب الله نامتقارن، چریکی و کلاسیک است.

وی افزود: در عمق لبنان و بیروت ده‌ها هزار نفر آماده رزم، منتظر هستند که به خط مقدم بروند. در جنوب لبنان هم مشکل کمبود نیرو برای مقاومت وجود ندارد. در مقابل رژیم صهیونیستی سعی می‌کند در نقطه صفر ساحلی به وسعت ۱۱۰ کیلومتر از سه محور به لبنان نفوذ کند. در قسمت غربی بلندی‌های جولان احتمالاً در روزهای آینده شاهد نبرد سنگین، مشرف به ساحل باشیم و رژیم تلاش کند عملیاتی آبی خاکی صورت دهد. در مقابل حزب الله خودش را آماده جنگ تمام عیار کرده و نخبگان ارتش رژیم با تعداد محدودی از نیروهای حزب الله در حال درگیری مستقیم هستند.

حزب الله دارد با کل ناتو می‌جنگد

حسینی گفت: کمک‌ها از تمام ناتو به اسرائیل می‌رسد و فقط شامل آمریکا نیست. ارتش رژیم هنوز نتوانسته به لبنان نفوذ زمینی پیدا کند. رسانه‌های حامی اسرائیل خیلی تلاش کردند که چهره او را غیر قابل شکست جلوه بدهند اما واقعیت میدانی چیز دیگری است. اهالی جنوب لبنان خانه‌هایشان را در چند صد متری نقطه مرزی می‌سازند و باکی از ارتش آنها ندارند. در مقابل اما در بیروت و ضاحیه جنوبی با آوارگی یک میلیون نفر روبروییم که نیاز به کمک دارند و حتی مناطقی که به عنوان پناهگاه استفاده می‌شود مورد اصابت اسرائیل قرار می‌گیرد. در پیوست سیاسی و رسانه‌ای حمایت‌ها از رژیم نه تنها کم نشده بلکه به عنوان مثال ترکیه هنوز دارد انرژی می‌دهد به رژیم! و در حال زدن حرف‌های کلیشه‌ای و نمادین است! عصا یا چوبی که در لحظات اخر زندگی سنوار به سمت هلی شات اسرائیل پرت شد بیشتر به سمت مسلمانی بود که حقیقت اسلام را درک نکردند و فقط نمایشی از اسلام دارند.