رأی دهندگان در ششمین دوره انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق از ساعت ۷ صبح امروز به حوزه‌های رأی‌گیری مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وب سایت شفق نیوز عراق، از ساعت ۷ صبح امروز یکشنبه رأی گیری برای انتخابات پارلمانی جدید در اقلیم کردستان عراق آغاز شده و تا ساعت ۱۸ عصر امروز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بیش از دو میلیون و ششصد هزار نفر واجد شرایط رأی در این دوره از انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان هستند که ششمین دوره آن محسوب می‌شود.

رأی دهندگان از ساعات ابتدایی صبح امروز در چهار استان اقلیم کردستان یعنی اربیل، سلیمانیه، دهوک و حلبچه آرای خود را در صندوق می‌اندازند.

منابع عراقی اعلام کردند که حدود ۱۲۰۰ شعبه رأی گیری از صبح امروز کار خود را آغاز کرده‌اند و رأی دهندگان می‌توانند برای انداختن رأی خود در صندوق به این شعبه‌ها مراجعه کنند.

آخرین دوره انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. بر اساس قانون انتخابات پارلمان اقلیم کردستان عراق، هر فراکسیونی که بتواند اکثریت کرسی‌های پارلمان را کسب کند، مسئول تعیین رئیس جدید این اقلیم می‌شود و دولت را تشکیل خواهد داد.

در آخرین دوره انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان، حزب دموکرات این اقلیم توانست اکثریت کرسی‌ها را نصیب خود کند.