ایلام-استاندار ایلام گفت: ۵۸ میلیارد تومان برای حوزه ایثار و شهادت ایلام اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا صبح روز یکشنبه در ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور ایلام، با تسلیت شهادت یحیی سنوار شهید مقاومت و رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: شهادت این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر را تسلیت عرض می‌کنم. این شهید در مقابله با ظلم آشکار صهیونیست‌ها با تمام توان ایستادگی کرد و به مدت ۲۳ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برد. خدا خواست تا این اسطوره مقاومت به کاروان مقاومت (شهید سیدحسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه، سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس بپیوندد.

بهرام‌نیا با اشاره به تصاویر منتشر شده از مجروحیت شهید سنوار و پرتاب یک تکه چوب به سمت ریزپرنده‌های رژیم منحوس صهونیستی، افزود: شهید تا آخرین لحظه از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی دست بر نداشت و با این شهادت شعله‌های مقاومت برافروخته‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای پرداختن به بحث راهیان‌نور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «راهیان نور نرم‌افزار استفاده از گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس است».

بهرام‌نیا اضافه کرد: برای هر کار و اقدام باید برنامه و راهبرد و دستورالعمل داشته باشیم که این دستورالعمل‌ها نصب‌العین قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان این‌که راهیان‌نور یک حرکت فرهنگی بزرگ و تمدن‌ساز است، گفت: همه مدیران هم‌چون گذشته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و راهیان‌نور پای‌کار باشند.

وی گفت: از فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) و مجموعه سپاه استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و همه کسانی که در بحث تولید محتوا، اعزام، راوی و نیز کسانی که در قالب هوش مصنوعی در این راستا تلاش می‌کنند قدردانی دارم.

بهرام‌نیا با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به حوزه ایثار و شهادت و متحول شدن یادمان‌های شرهانی، قلاویزان و میمک، گفت: از مجموع ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای ایثار و شهادت و تکمیل یادمان‌ها و گلزارهای شهدا، ۵۰ میلیارد تومان جذب و هزینه شده است.

وی عنوان کرد: امسال نیز ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه ایثار و شهادت اختصاص یافت که برای یادمان شرهانی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، قلاویزان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و جندالله ۳۰ میلیارد تومان است.

وی به برخی از برکات و مواهب اربعین اشاره و یادآور شد: از مجموع هزینه‌کرد ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های اربعین ایلام (۹ هزار میلیارد تومان صرف ساخت و تکمیل راه‌های مواصلاتی منتهی به مرز مهران) شد. زیرساخت‌های اربعین چندمنظوره است و مردم در طول سال نیز از این زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور که با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران، سردار سلیمانی ریاست سازمان بسیج مستضعفین، استانداران، فرماندهان سپاه‌های استانی سراسر کشور و مسئولین اردویی و راهیان نور و گردشگری در آبادان برگزار شد، گفت: در این نشست عنوان کردیم که با توجه به این‌که استان ایلام دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک است و یادمان و گلزار شهدای زیادی دارد و قدمگاه شهدا بوده است این استان پذیرش‌کننده راهیان نور باشد.

وی با اشاره به قدردانی سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج‌مستضعفین از اعتبارات اختصاص یافته به حوزه ایثار و شهادت در استان ایلام، گفت: سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج‌مستضعفین، در جلسه راهیان‌نور عنوان کردند اعتبارات تخصیص یافته به یادمان‌های استان ایلام اقدامی راهبردی، متمایز و قابل تمجید به نسبت سایر استان‌هاست. استاندار ایلام در پایان افزود: مناقصه پروژه راه دسترسی یادمان سرابله به زودی انجام می‌شود.