نقش بستن تصویر یک قهرمان از شهید یحیی سنوار در افکار عمومی و ضعف نظامی رژیم صهیونیستی در نبرد جنوب لبنان از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی که همواره ضعف و شکست خود را در میادین نبردهای زمینی و تن به تن ثابت کرده است می کوشد با پیاده کردن سیاست ترور یک تصویر توهمی از پیروزی برای خود و افکار عمومی داخلی در اراضی اشغالی دست و پا کند؛ تلاشی که در نهایت نتیجه بخش نخواهد بود.

روزنامه رأی الیوم درباره شهادت یحیی سنوار نوشت: به چند دلیل می‌گوئیم که جنبش حماس با شهادت یحیی سنوار از بین نمی‌رود: این جنبش به ترور رهبران خود توسط عناصر دشمن عادت دارد و همواره خود را برای این شرایط و جانشین شدن رهبران جدید آماده می‌کند. ساختار رهبران این جنبش قبل از شهید سنوار تدوین شده به طوری که با شهادت یک رهبر ساختار کلی آن لطمه نبیند و به صورت گروهی و نه مرکزی اداره شود. تل آویو فکر می‌کرد با لشکرکشی به غزه و جدا کردن استان‌های این باریکه از یکدیگر باعث می‌شود در هماهنگی میان گروه‌های وابسته به حماس اختلال ایجاد شود، اما این هدف محقق نشد. نحوه شهادت سنوار تا آخرین نفس در میدان نبرد با سلاح خود در کنار هم‌رزمانش باعث شد نه تنها دروغ‌های صهیونیست‌ها فاش شود بلکه یک قهرمان تاریخی از وی ساخته شود و جوانان فلسطینی زیادی به این شهید بزرگ اقتدا خواهند کرد.

روزنامه القدس العربی نیز در این خصوص نوشت: در خصوص ضربه سهمگینی که شهید سنوار به رژیم صهیونیستی وارد آورد و تا آخرین دقایق زندگی اش در برابر اشغالگران مبارزه کرد هیچ اختلافی وجود ندارد. او بر اساس دروغ‌های رسانه‌های صهیونیستی، خود را در تونل‌های زیرزمینی در میان اسرای اسرائیلی پنهان نکرد. حتی اختلاف زیادی در خصوص قدرت مقاومت برای رویارویی با این واقعه و بازآرایی خود در برابر دشمن صهیونیستی وجود ندارد.

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص تحولات جنوب این کشور نوشت: بعد از گذشت سه هفته از آغاز تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان هیچ دستاورد خاصی در این منطقه برای دشمن محقق نشده است. رزمندگان حزب الله موفق شده‌اند بیش از نیمی از تانک‌های دشمن را منهدم کنند. تل آویو چاره‌ای جز تکرار تجربه‌های گذشته در لبنان و غزه ندارد و با وجود پوشش گسترده نظامیان از سمت جنگنده‌ها و پهپادها، بازهم مسیر آنها برای پیشروی باز نشده است. هر روز که می‌گذرد بیشتر مشخص می‌شود که تل آویو از اشتباهات خود در غزه و لبنان به ویژه سال ۲۰۰۶ درس نگرفته است. صهیونیست‌ها با فرستادن خودروهای زرهی و پهپادهای هدایت شونده از راه دور به میادین نبرد سعی کردند رزمندگان را فریب دهند اما با کمین‌های از پیش طراحی شده رو به رو شدند و در مواردی شاهد باز شدن مسیر برای پیشروی دشمن و بعد هدف قرار گرفتن آن و فرار به سمت عقب بودیم.

روزنامه سوری الوطن در خصوص تحولات منطقه نوشت: عملیات موشکی ایران (وعده صادق ۲) که اهداف راهبردی و نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید قدرت بازدارندگی این کشور را نشان داد؛ قدرتی که رژیم صهیونیستی و آمریکا را به وحشت انداخته و باعث شده نتانیاهو بیش از گذشته خواهان درگیر کردن آمریکا در تحولات کنونی به صورت مستقیم باشد. تد اسنایدر تحلیلگر سیاسی آمریکا در مقاله خود این طور نوشت: ایران قدرت خود را در نفوذ به پدافند هوایی اسرائیل و هدف قرار دادن مناطق نظامی مهم با موشک‌های بالستیک نشان داد. از سوی دیگر حزب الله نیز با پهپادهای سریع و قدرتمند خود توانسته از پدافند هوایی اسرائیل بگریزد.

روزنامه المراقب العراقی در خصوص عملیات محور مقاومت نوشت: با افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه و لبنان، مقاومت اسلامی در مرحله کنونی عملیات‌های بیشتری علیه اشغالگران صهیونیست و آمریکایی‌ها انجام می‌دهد. این نیروها بانک اهدافی دارند که بنا به اقتضای شرایط از طریق هدف قرار دادن مراکز حیاتی در قلب اراضی اشغالی از آنها رونمایی خواهند کرد. نیروهای مقاومت تسلیحات موشکی و پهپادی گسترده‌ای دارند که طی مرحله آتی پرده برداری می‌شوند. با هر عملیات تروری که دشمن انجام می‌دهد عملیات‌های محور مقاومت وارد مرحله جدیدی می‌شود.

روزنامه یمنی المسیره در خصوص مقاومت نوشت: اگر محور مقاومت نبود، قطعاً عربستان، سوریه، مصر، عراق، یمن و سودان بر اساس نظریات برنارد لوئیس تجزیه می‌شدند. بر اساس گفته‌های تحلیلگر معروف کویت دکتر عبدالله النفیسی، اردن، لبنان، امارات، قطر، کویت و بحرین نهایتاً از نقشه جهان حذف می‌شدند، بخش‌هایی از خاک ترکیه از دست می‌رفت و رژیم صهیونیستی به مساحت سرزمین‌های اشغالی خود اضافه می‌کرد. این تنها بخشی از پروژه خاورمیانه جدید به شمار می‌آید که قرار بود اجرا شود.