اراک- مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: خوابگاه دانش‌آموزی شهدای خدمت اراک با هدف فراهم‌سازی امکانات اقامتی برای دانش‌آموزان و تسهیل در ادامه تحصیل آنها در این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولوی پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح خوابگاه دانش آموزی شهدای خدمت اراک اظهار کرد: افتتاح این خوابگاه گامی مهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است و می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های تحصیلی دانش‌آموزان مناطق محروم و استثنایی را کاهش دهد.

وی افزود: این خوابگاه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تجهیز و با ۱۶۰ تخت در دو طبقه به بهره برداری رسیده است و با توجه به بررسی‌های انجام شده تجهیزات ورزشی مورد نیاز به ۱۵ منطقه این استان ارسال خواهد شد.

مولوی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ورزشی می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی نوجوانان کمک کند، ادامه داد: امروز با توزیع تجهیزات ورزشی و بهداشتی در مدارس استان، تلاش می‌کنیم شرایط لازم برای پرورش نسلی سالم و پرانرژی را فراهم کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به تجهیز ۱۷ کلاس درس تربیت بدنی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در این استان تصریح کرد: ۱۵۰ مدرسه استان مرکزی نیز با واریز سرانه ۵۰ میلیون ریال نیز ایمن سازی شده است.

مولوی با اشاره به رشد ۷۳ درصدی فضاهای ورزشی استان مرکزی بیان کرد: فضاهای ورزشی استان از ۱۳۹ واحد به ۲۱۷ واحد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد ۳۳ مجتمع ورزشی در استان تعمیر و بازسازی شده است که در این خصوص می‌توان به ورزشگاه شهید باهنر اراک با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال از محل درآمدهای اختصاصی استان اشاره کرد.

مولوی با اشاره به بهره برداری از فضاهای نیمه تعطیل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: جابه جایی ۶ مدرسه در کوی هجرت، تبدیل دبیرستانی در رودکی با ۱۶۰ دانش آموز به هنرستان تربیت بدنی، تجهیز دارالقرآن خیابان قائم مقام، تبدیل دبیرستان مشکات شهید بهشتی به هنرستان دخترانه و ایجاد ۳ هنرستان مستقل در محله ولیعصر و چشم موشک از جمله این اقدامات است.

تحقق عدالت آموزشی رویکرد محوری آموزش و پرورش باشد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: همه ما موظفیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حمایت‌های مستمر مسیر پیشرفت تحصیلی، ورزشی و فرهنگی دانش آموزان استثنایی این استان را هموار کنیم.

امیر خسرونیا یکی از وظایف آموزش و پرورش را تحقق عدالت آموزشی عنوان کرد و افزود: نهادهای متولی باید نسبت به همه افراد نیازمند به آموزش، به ویژه افراد با نیازهای ویژه، توجه کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: برخی از مخاطبان آموزش و پرورش، از شرایط جسمی و روانی خاصی برخوردار بوده و برای ارائه خدمات مطلوب آموزشی و پرورشی به آنها می‌بایست شرایط ویژه ای را متناسب با نیاز آنان فراهم کنیم.

در پایان این مراسم از رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان تقدیر و از بخش‌های مختلف خوابگاه بازدید به عمل آمد.