همدان ـ رئیس اداره میراث‌فرهنگی ، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رزن و درگزین از برگزاری آیین شکرگزاری برداشت محصول روستای سنقر آباد و قراقیه شهرستان درگزین برگزار شد.

به خبرگزاری مهر، شهروز کهیایی در این خصوص اظهار کرد: جشنواره آئین شکرگزاری برداشت گندم همه ساله اواخر مهرماه برگزار می‌شود که بر فراز کوهی در اطراف و نزدیکی روستای سنقرآباد و قراقیه واقع شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رزن و درگزین خاطر نشان کرد: یکی از آئین‌های قدیمی در این شهرستان «جشن شکرگزاری برداشت محصول» در روستای سُنقُرآباد و قراقیه است که مردم این روستا هر سال همزمان با برداشت محصولشان که گندم است، مراسمی را برپا می‌کنند.

کهیایی ادامه داد: این مراسم که با اهدای نذورات مردمی و برپایی آئین‌های مذهبی همراه است، به شماره ۲۹۲۶ درسال ۱۴۰۲ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

وی در یاپان افزود: درصد هستیم جشنواره آئین شکرگزاری روستای قراقیه را نیز همزمان با برگزاری این جشنواره با حضور کارشناسان استانی مستندات آن تهیه ونسبت به تهیه و تشکیل پرونده ثبتی این جشنواره بنام روستای قراقیه اقدام ودر فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت برسانیم.