رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: ما باید اصلاح، تکمیل و تقویت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را مورد توجه قرار دهیم.

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر لزوم اصلاح قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، اظهار کرد: ماده ۶ و ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، تکلیف دولت جمهوری اسلامی ایران را مشخص کرده است که اگر طرف مقابل ما یعنی گروه ۱+۴ به تعهداتش عمل نکند، ما باید چه اقداماتی را انجام دهیم.

وی بیان کرد: طرف غربی نه تنها هیچ‌گونه پایبندی به توافق خود با ایران نداشته و به تعهداتش عمل نکرده است، بلکه علیه منافع ملی ما خباثت جدی کرده و ضرباتی را در همه مسائل به ما وارد کرده است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ما در حال حاضر باید اصلاح، تکمیل و تقویت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان زمزمه‌های وجود دارد مبنی بر اینکه دکترین هسته‌ای کشور نیاز به بررسی و تغییراتی دارد که باید مراجع ذی‌ربط در این مورد اعلام نظر کنند و بگویند ما باید در این زمینه چه اقداماتی را در دستورکار قرار دهیم.

گلرو تاکید کرد: حرف ما به آمریکایی‌ها و طرف غربی آن است که زمانی که شما به تعهدات بین‌المللی خود عمل نمی‌کنید و تعهداتتان را زیر پا می‌گذارید و در فلسطین و لبنان نسل‌کشی می‌کنید، چه تعهدی وجود دارد همین اقدامات را در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای منطقه چه با ابزار ابزار سیاسی یعنی وتو در شورای امنیت و چه با ابزار نظامی و به کارگیری سلاح هسته‌ای انجام ندهید؟

وی تاکید کرد: بر این اساس و با توجه به عدم پایبندی طرف غربی به تعهداتش در مقابل جمهوری اسلامی ایران، به طور یقین جمهوری اسلامی ایران باید به سمت افزایش سطح بازدارندگی برود.