بوشهر- معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: طرح ملی رویش امید با هدف بیمه تکمیلی رایگان زوجین نابارور در استان بوشهر اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی فرد ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از طرح ملی رویش امید گفت: در حالی که شیوع ناباروری زوجین در جهان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد برآورد می‌شود، طبق آخرین مطالعه رسمی انجام شده در کشور، شیوع عمری ناباروری در زوج‌های ایرانی حدود ۲۰ درصد است و در کل کشور بیش از سه میلیون زوج در طول عمر خود هر نوعی از ناباروری اولیه یا ثانویه را تجربه می‌کنند.

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر افزود: متأسفانه استان بوشهر از جمله استان‌های با شیوع بالای ناباروری در سطح کشور است و در استان بوشهر از هر ۱۰۰ خانم متأهل ۱۵ نفر مبتلا به ناباروری اولیه و ۱۹ خانم مبتلا به ناباروری ثانویه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مداخله جهت شناسایی و درمان مؤثر این زوجین نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط است لذا با عنایت به ابلاغ سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت، با افزایش نرخ باروری و همچنین با توجه به مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر حمایت همه جانبه از زوجین نابارور، تفاهم نامه همکاری بین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان متولی طرح ملی رویش امید، منعقد شد.

این مقام بهداشتی اضافه کرد: طی این تفاهم نامه، شناسایی دقیق زوجین نابارور در جمعیت تحت پوشش بهورزان و مراقبین سلامت در سراسر استان صورت گرفته و با تکمیل مدارک مورد نیاز به مرکز رویش امید، وابسته به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان استان ارجاع می‌شوند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد، انجام بیمه رایگان تکمیلی زوجین نابارور توسط مرکز رویش امید انجام شده و زوجین می‌توانند در مراکز درمان ناباروری، روند معالجات خود را تکمیل کرده و از تسهیلات بیمه تکمیلی بهره مند شوند.

برجوئی فرد گفت: متقاضیان همچنین می‌توانند به صورت مستقیم از طریق درگاه طرح ملی رویش امید ضمن تکمیل اطلاعات هویتی و مدارک مورد نیاز، جهت برخورداری از بیمه تکمیلی رایگان ثبت نام کنند.

برجوئی فرد گفت: امیدواریم این اقدام گامی مؤثر در رفع آلام زوجین دارای مشکلات باروری و پایانی بر انتظار فرزند آوری آنان باشد و بتوانیم با افزایش نرخ باروری کلی استان و کشور، شاهد پویایی و جوانی جمعیت کشور باشیم.